Caramel vla

De naam zegt het al....
Plaats reactie
Bericht
Auteur
cheeese

Caramel vla

#1 Bericht door cheeese » 08-05-2018 11:17

Iemand ervaring met het maken van vla?

Ik heb een paar leuke recepten gevonden, maar bij allen staat een vanillestokje en die vind ik niet onder een euro.
Zal wel een zuinige krent zijn maar het is juist de sport iets heerlijks te maken voor weinig :-)

mariawitte
Belegen kaas
Berichten: 288
Lid geworden op: 28-12-2016 14:10
Contacteer:

#2 Bericht door mariawitte » 08-05-2018 12:21

stokje vervangen door extract,
ook goed zelf te maken ik doe pot vullen met jonge jenever en dan de uitgeschraapte vanille stokjes bij in trekt de smaak in de alcohol vanille suiker idem het gebruikte vanille stokje in de kristal suiker doen laat zijn geur en smaak nog verder af aan de suiker

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 08-05-2018 12:23

:D Dag krent....

Ik heb hetzelfde hoor ik vind vanillestokjes ook erg duur. Wat ik doe is een vanillestokje in suiker zetten. Dan heb je lekkere sterke vanillesuiker na een poosje en dat gebruik ik in zulke gerechten. Gebruik dat ook als ik ijs maak.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

willemBE

#4 Bericht door willemBE » 31-07-2018 08:58

Je kan ook gewoon je stokje gebruiken (schrapen) en dan je lege stokje in de suiker zetten.
Tis wat vera zegt, je krijgt een heerlijke vanille suiker.

Ow lol, slecht gelezen, maria zei het al.... sorry

mariawitte
Belegen kaas
Berichten: 288
Lid geworden op: 28-12-2016 14:10
Contacteer:

#5 Bericht door mariawitte » 31-07-2018 10:29

ik maak wel eens caramel vla ,gebruik vanille suiker wat hier eerder al gezegd is ,vanille stokjes doe ik in de kristal suiker.
.doe suiker in de pan dat laat ik zachtjes smelten en dan verkleurt het op een gegeven moment naar caramel hoe donkerder hoe sterker de smaak word,afblussen met scheutje melk niet roeren eerst pas ook kan spetteren. dan rest van melk er bij in en roeren,papje maken van ik doe custard poeder met suiker en melk en dat door de warme melk.ikmlaat 3 keer bubbelen na roeren en dan in schaal of lege glazen fles. voor geen vel te krijgen kun je er stukje huishoudfolie op leggen
50 gr suiker om te branden
1 liter melk
60 gr custard poeder
50 gr suiker

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast