Gebakken Camembert

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Gebakken Camembert

#1 Bericht door Vera » 04-11-2016 17:38

In Belgie hebben we Camambert gemaakt. Ik maakte twee kleintjes om ze te kunnen bakken.

Is simpel kaas op kamertemperatuur laten komen - dan door een losgeklopt ei halen. Vervolgens door paneermeel. Net als een Schnitzel paneren dus.

Afbeelding

Afbeelding

Boter heet laten worden en bakken op een laag vuur. Niet te warm en maar 1x keren anders loop je de kans dat ze in de pan leeglopen.

Afbeelding

En dan is dit het resultaat:

Afbeelding
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Marion.

#2 Bericht door Marion. » 05-11-2016 15:06

Is mijn favoriete kostje, en dat moet met zelfgemaakte camembert nog veel lekkerder zijn. Eet smakelijk!

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 05-11-2016 18:45

Als je dat graag eet Marion, dan kan ik je aanraden om eens Tomme Vaudoise te maken. Zo mogelijk nog lekkerder dan de gebakken Camembert.

http://zelfkaasmaken.forum2go.nl/tomme- ... -t996.html
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Marion.

#4 Bericht door Marion. » 05-11-2016 19:45

Vera schreef:Als je dat graag eet Marion, dan kan ik je aanraden om eens Tomme Vaudoise te maken. Zo mogelijk nog lekkerder dan de gebakken Camembert.

http://zelfkaasmaken.forum2go.nl/tomme- ... -t996.html
Wow ja! Maar dit durf ik allemaal nog niet hoor, al koop ik tegenwoordig de Aldi leeg aan beschuit en roggebrood. Mijn kaasjes zijn zó lekker dat ik geen ander beleg meer wil.
En voor morgen staan er nog spannender kaasjes op de planning, met de èchte culturen. Pas daarna ga ik me aan de schimmeldingen wagen (want die zijn nog heel veel lekkerder!)

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#5 Bericht door Vera » 05-11-2016 20:15

Marion, niks is simpeler dan schimmeldingen maken... Heel saai bijne niet roeren alleen maar wachten zeg ik altijd. Ik maak ze tussen de bedrijven door.

Wat ga je morgen maken? Proosdij? Leuk he dat je nu de poederculturen hebt - echt je kan er alles mee maken. Succes!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten