Rookkaas crackers

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Rookkaas crackers

#1 Bericht door Jouke » 09-07-2019 08:28

Omdat ik graag weinig koolhydraten eet, eet ik dus ook geen toastjes oid. Nu is bij een kaasplankje de kaas nog wel te doen zonder toastje, maar als er salade of tapenade ofzo bijstaat, wordt het wat ingewikkeld.
Daar heb ik nu dus iets op gevonden.

Plakken rookkaas (het gaat het best met de rookkaas van de versafdeling van de AH)
Bakpapier
magnetron

Vouw een stuk bakpapier dubbel. Leg op de helft van het bakpapier de plakken rookkaas (voor toastjes kun je ze het best eerst in 4 stukken snijden)
Zorg dat de plakken kaas elkaar net niet raken.
Vouw de lege helft bakpapier over de kaas heen.
Leg in de magnetron.

Ik doe vier plakken voor 3:30 minuut in de magnetron op vol vermogen.
Het ruikt wat bijzonder, maar dat kan geen kwaad, heb ik ontdekt.

Als ze klaar zijn, leg je ze op een rooster om even uit te wasemen en dan harden ze al snel mooi uit tot knapperige kaascrackers.
Worden ze niet helemaal hard, dan heb je ze te kort in de magnetron gehad. Het is even uitvonden wat in jouw magnetron het best werkt.
Heerlijk om zo op te eten, maar ook belegd met gerookte zalm, krabsalade, roompaté, een plakje cervelaat, of .... verzin het maar!
Ze zijn goed te bewaren in een afgesloten trommel/blik. Ik heb ze nog niet langer dan een dag of 2 bewaard trouwens..
Afbeelding

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Rookkaas crackers

#2 Bericht door Friemeltje » 09-07-2019 09:12

Jouke schreef:
09-07-2019 08:28
Plakken rookkaas (het gaat het best met de rookkaas van de versafdeling van de AH)
Wat is dat nou?

Moet dat niet zijn: volg dit recept om kaas te maken -> na een maand of wat, snij plakken.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Rookkaas crackers

#3 Bericht door Vera » 09-07-2019 12:31

Leuk recept Jouke. Ik ga dat zeker snel ook eens proberen. Moet ik wel naar NL want ik heb hier nog nooit rookkaas gezien, behalve dan die ik zelf gerookt heb.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Rookkaas crackers

#4 Bericht door Jouke » 11-07-2019 13:04

Friemeltje schreef:
09-07-2019 09:12
Jouke schreef:
09-07-2019 08:28
Plakken rookkaas (het gaat het best met de rookkaas van de versafdeling van de AH)
Wat is dat nou?

Moet dat niet zijn: volg dit recept om kaas te maken -> na een maand of wat, snij plakken.
HAHAAH! Ja, natuurlijk! Dat was ik even vergeten...
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten