Riz a la Danuta.......

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

Riz a la Danuta.......

#1 Bericht door Danuta » 29-05-2014 08:23

Ook altijd op zoek naar een receptje dat het bord in zijn totaliteit een beetje op kalefatert voor een speciaal etentje of als je bezoek hebt?

Dit is er zo eentje, beetje meer werk dan gewoon rijst koken maar niet veel en het succes is gegarandeerd...

Ik ben altijd naar het zoeken naar gerechten waar ik bepaalde door mij ongeliefde groentes in kan verwerken zodat ze voor mij eetbaar worden....ben geen groente eter maar doe eht wel natuurlijk :))

Okee men neme een rijst, voorkeur heeft een grote droge korrel of een parboild, de laatste vind ik in dit gerecht iets beter, maar ben je net als ik een liefhebber van turkse/spaanse rijst dan kun je deze ook met gemak voor dit gerechtje gebruiken

Oven voorverwarmen op een 210˚.
Op een bakplaat bekleed met bakpapier per persoon een plakje bladerdeeg leggen en brushen met ei.
Rijst koken voor een medium portie per persoon in kippenbouillon tot bijna geheel gaar, afgieten. Per persoon 50 gram grof geraspte (ongeschilde) gourgette en 15 gram geraspte Parmesan door de rijst mengen.
Met een ingevette ronde kom vorm of met een ring mooie bolletjes of schijven maken van de rijst in het midden van elk plakje bladerdeeg.

In 10/15 minuten bakken zodat het bladerdeeg mooi opkomt en kleurt... serveren met een paar mooie krullen parmesan en bvb een verse kippenragout of wat er maar bij past.

Je kunt natuurlijk ook voor een andere kaas kiezen, ik zou zeggen experimenteer ermee.....
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten