Gevlochten Calzone

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

Gevlochten Calzone

#1 Bericht door Danuta » 19-07-2013 09:52

Okee, we beginnen met een simpel brooddeeg of je favoriete pizzadeeg, houd het simpel en soepel

250 gr wit broodmeel
5 gr droge gist
5 gram zout
5 gram suiker
flinke scheut olijfolie en ongeveer 150/200 ml water van ongeveer 30˚


Meel, gist, zout , suiker mengen, in de maschine ermee (staande mixer of broodmaker (deeg programma) draaien, olie toevoegen en 100 ml water, nu in scheutjes zoveel water toevoegen dat het deeg zich bijna lost van de bodem. 10 minuten draaien, afdekken en warm weg zetten tot verdubbeld.

Intussen een sausje maken van wat olijfolie, wat uitjes en knoflook erin fruiten, wat tomaten puree even lichtjes mee laten bakken, bouillon toevoegen tot een redelijk dikke consistentie en een schepje italiaanse kruidenmix. even laten pruttelen en af laten koelen.

Nu ingredienten die je graag in je Calzone wilt zien, ham, salami, hongaarse paprikaworst en of allerlei groentes die je daarop lekker vind. Rasp een mengsel van kaas, ik pak meestal gouda, mozzarella en parmesan.

Kneed je gerezen deeg even handmatig door, minuutje laten rusten en uitrollen tot een halve cm dik of iets dunner, een soort grote, wat brede ovaal van een 30 tot 35 cm breed en een 45 cm hoog.

Smeer eerst wat saus in een ongevver 10 a 12 cm brede reep van onder naar boven, leg de vulling hierop, daarna het kaasmengsel.

Nu snijd de zijden in zodat er een soort visgraat ontstaat.

Afbeelding

Sluit de calzone door om en om de lapjes deeg enigzins naar beneden wijzend over de vulling te leggen

Afbeelding

Beetje olijfolie er overheen, eventueel nog wat fijn geraspte kaas

Plaats in de voorverwarmde oven 180/200˚ conventioneel en bak tot mooi bruin en de vulling warm en de kaas erin gesmolten :)) Ongeveer 30
Minuten

Afbeelding

Smakelijk

Als je iets bijzonders zoekt en niet weet hoe iets moet etc dan vraag gerust :))


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#2 Bericht door johnshadows » 19-07-2013 10:40

Dit ziet er lekker uit.
Bedankt. :wink:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

webmaster

#3 Bericht door webmaster » 19-07-2013 13:00

Wow, die ga ik aan mijn vrouw laten zien, ze maakt n.l. regelmatig zelf pizza...

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#4 Bericht door Danuta » 19-07-2013 13:13

:) Ik wil binnenkort voor buiten iets anders kopen om pizza's te maken, had eerst gedacht om een houtoven aan te schaffen maar dat is voor ons normalerwijze eigenlijk te groot dus te veel rompslomp om te gebruiken maar het wordt nu dus deze:
http://ketex.de/blog/allgemein/mein-ers ... amikgrill/

Baken, braden grillen en wat voordeliger dan een Green Egg, voordeel van de keramik grillen is ook dat ze verplaatsbaar zijn. Ik kon ook buiten niet echt een goed plek vinden om een houtoven te metselen, dus wordt het deze :)
En binnen een speciale oven bekleed met chamotte met hogere temperaturen speciaal voor boord en pizzabakken.

Als je vrouw nog lekkere recepten heeft voor Pizza dan laat ze ook maar eens typen, everybody loves Pizza :))

De Tuinkabouter gaat vooral voor blauwe kaas en van die vieze visjes :))


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#5 Bericht door Danuta » 19-07-2013 13:16

Een tuinkabouter pizza:

Afbeelding

Saus, uienringen, strips puntpaprika, mix van gouda, blauwe kaas en mozerella, griekse olijven en ansjovis, nog wat extra oregano en olijfolie, bakken op 250˚


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#6 Bericht door Vera » 19-07-2013 18:43

Die Calzone ziet er prachtig uit - ga ik zeker snel een keer proberen.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

webmaster

#7 Bericht door webmaster » 19-07-2013 22:33

webmaster schreef:Wow, die ga ik aan mijn vrouw laten zien, ze maakt n.l. regelmatig zelf pizza...
Ok, heb het laten zien en de reactie was "Wanneer gaan we daar naar toe?"

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#8 Bericht door Danuta » 19-07-2013 22:39

Niks mis mee, je mailt maar als je in de buurt bent, een bed vinden we altijd en voedsel is er in overvloed:)

MVG

Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#9 Bericht door Vera » 26-07-2013 20:04

Vanavond de gevlochten Calzone gemaakt - gevuld met tomatensaus - courgette - tomaten - paprika - tonijn - ansjovis - olijven - emmentaler - oude goudse. Emmentaler en parmezaan erover. Zag er leuk uit en smaakte heerlijk. Dank je Danuta, is net even anders als een gewone pizza.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten