Ingelegde Feta.

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

Ingelegde Feta.

#1 Bericht door Danuta » 19-07-2013 12:15

Benodigdheden
Feta, kruiden zoals verse tijm, gedroogde of verse oregano, een paar blaadjes salie, 1 of 2 laurierbladen in stukjes, een paar zeer dun gesneden plakjes citroen in reepjes gesneden, wat gedroogde chiliflakes of draadjes en vers gemalen peper. Een schone weckpot met draaddeksel (zo een geval die je kunt vastklemmen zonder van die kleine klemmetjes :)) of een mooie pot met schroefdeksel en natuurlijk olijfolie.

Feta in mooie blokjes snijden, verse kruiden even goed afspoelen, voorzichtig droogdeppen en in de schaal bij de feta doen, overige kruiden ook en voorzichtig mengen, in de pot geven.

Nu een mooie olijfolie kiezen en de pot vullen met olijfolie tot het 1 cm boven de feta staat. Pot donker en koel wegzetten en minstens een week laten trekken, liefst nog wat langer.

Enjoy :)


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#2 Bericht door johnshadows » 19-07-2013 20:35

Danuta het klinkt dat je Grieks bloed hebt? :?:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#3 Bericht door Danuta » 19-07-2013 22:36

Nee geen Grieks, ik ben half Pools maar mijn Partner is dol op Grieks dus dat komt regelmatig op tafel:)

MVG

Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#4 Bericht door johnshadows » 20-07-2013 11:08

Danuta schreef:Nee geen Grieks, ik ben half Pools maar mijn Partner is dol op Grieks dus dat komt regelmatig op tafel:)

MVG

Danuta
Aha, dat verklaart al veel.
Lekkerbekken! :lol:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#5 Bericht door Danuta » 20-07-2013 11:18

En een kok dus (ikke :)) Ik heb toen ik jong was een aantal diploma;s gehaald gewoon omdat ik het leuk vind maar ook thuis veel geleerd met 2 kokende ouders...later moest ik meer dan 30 jaar op een beperkt dieet en ik vind ook al eet je weinig moet het goed en lekker zijn, beter een paar happen met alles er op en er aan dan een bord vol light crap :))

Ik houd van uitproberen maar nouvell cuisine en dat soort restauranteten is aan mij neit besteed en zeker geen schuisausjes,...daar ehb ik al veel te lang katten voor en genoeg meoten ruimen wat daar op leek :))

Saisonal eten, slow cooking, ingredieten vers, liefst uit de omgeving of tuin, dat is wat ik het liefste maak.


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#6 Bericht door Vera » 20-07-2013 12:52

Ha, herkenbaar Danuta. Wij eten ook vrijwel het hele jaar van onze eigen verbouwde groente, fruit en aardappelen. Gedroogde kruiden en kruiden voor de thee droog ik op mijn keukenprinses - onze 4 oven AGA.

Ik eet ook heel weinig, maar wat ik eet moet dan wel gezond en goed zijn en lekker smaken.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#7 Bericht door johnshadows » 20-07-2013 20:40

Danuta, twee kokende ouders, hmm dan heb je wel iets geleerd.
Iets typisch lekker uit Polen om te delen met ons?
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast