Quiches

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Quiches

#1 Bericht door Vera » 01-03-2015 20:40

Op verzoek van Hans....

125 gram (zelfgemaakte) kwark, loskloppen met een ei, 200 gram bloem, half zakje bakpoeder, scheut melk, scheut olijfolie, wat zout en provencaalse kruiden - met een vork tot een soepel deeg mengen.
Deeg in een springvorm doen.

Ui met knoflook en champignons (dat hadden wij vanavond) even roerbakken of prei, of welke andere groente dan ook.

Een ei met een halve beker zure room (ca 100 gram), zout, peper en andere kruiden naar smaak, handje gemalen Emmentaler, handje Grano Padano - daar is de kaas! - door elkaar roeren en over de groente gieten.

Nu wordt het lastig - wij hebben een AGA en andere ovens reageren misschien anders.
Maar ter indicatie - 25 minuten op 200 graden daarna 15 minuten op 180 graden.

En.... Gerrit eet geen vlees, maar ik verzuchtte vanavond, het zou extra lekker zijn met uitgebakken spekjes erdoor. Vegetarische variant daarvan was helaas op. Een van de nadelen van in DE wonen, je hebt hier maar mondjesmaat vleesvervangers. Ik moet snel weer eens Nederlandse boodschappen gaan doen.

Eet smakelijk!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

hovenees

#2 Bericht door hovenees » 01-03-2015 21:11

Dank Vera, dat ziet er lekker uit.

Maaike is een weinig-vlees eter maar ikzelf kies komende week voor blokjes echte ham. Samen met de Parmezaan wordt dat een pittige hap. Bij onze super is Thaise roerbakgroente te koop die we op veel manieren gebruiken, o.a. als soepgroente. Denk dat die het wordt. Aangevuld met een klein pakje taugé voor de knisperigheid.

Deeg maak ik meestal grotere hoeveelheden, wat ik niet gebruik vries ik in porties in. Nachtje ontdooien in de koelkast en het is weer prima bruikbaar. Scheelt veel dubbel werk.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 02-03-2015 18:23

Klinkt goed Hans!

Ik heb er nog een die ik regelmatig maak:

Deeg maken van 250 gram bloem
150 ml yoghurt
100 gram boter en zout
In springvorm doen en koud wegzetten

1 Aubergine
2 vleestomaten
1 paprika en 2 uien in stukjes
Even aanbakken tot de groente slinkt
Evt zalm erdoor.

Topping als boven.
30 minuten in de oven op 200 graden
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

hovenees

#4 Bericht door hovenees » 02-03-2015 20:06

Die zalm, Vera, die doet 't hem. Dat deeg met yoghurt kende ik nog niet maar lijkt me erg lekker. Zou je dat ook kunnen gebruiken voor de bodem van een vruchtentaartje? Banketbakkersroom, wat verse vruchten, toefje slagroom en wat cacaopoeder als decoratie. Helaas is de eerstvolgende verjaardag hier pas in september dus daar moet iets op gevonden worden. Iets van een goudvis (we hebben er zo'n veertig in de vijver) die 10 jaar is geworden of de eerstvolgende blauwe-lucht dag. Een reden om iets te bakken moet toch te verzinnen zijn. En zo niet, dan maar zonder reden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten