Pastiera di Grano

Toch even de recepten met kaas bij de overige onderwerpen gezet.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

Pastiera di Grano

#1 Bericht door Danuta » 20-07-2013 10:51

Pastiera di grano is een pie achtige constructie, wordt veel gemaakt met pasen maar ik vind hem altijd lekker.... de eerste keer dat je hem eet is een verrassing en daarna wil je hem gewoon wat vaker maken.

Een caloriebom is het zeker maar zo lekker :) :oops: :lol:

We beginnen met het graan, ik ga hier voor de eenvoudig optie van Ebli anders moet je tarwe nemen, 24 uur weken, daarna een aantal uren koken tot gaar en open, dus ik kook Ebli (een kopje rauw ongeveer)en laat dat afkoelen.

Het deeg
200 gr boter, kamertemp.
200 gr suiker
beetje vanille, El honing
flinke mespunt bakpoeder
flinke mespunt baksoda
Zest van een citroen en zest van een sinasappel
250 gr bloem
paar EL koud water.

Boter en suiker goed mengen, vanille, honing, bakpoeder en baksoda, ctroen en sinasappelzest erdoor...
Nu in 3 keer de bloem toevoegen en wat water tot je een redelijk deeg hebt bekomen (nog nog redelijk plakkerig. Op je bebloemde werkblad even om en omdraaien en pletten op een stuk folie, folie sluiten en het deeg voor een half uurtje in de koelkast op laten stijven.


De vulling.

400 gr Ricotta
200 gr suiker
nog wat citroen en sinasappelzest
20 ml Oranjebloesemwater
2 grote eieren
De Ebli.

Ricotta smeuig roeren, suiker, zest en oranjebloesemwater erdoor, oranjebloesemwater erin roeren, ebli erin en nu 1 voor 1 de eieren erdoorwerken.

Pievorm invetten en met wat bloem bestuiven
Deeg uit de koelkast nemen, 2 derde daarvan met behulp van wat extra bloem tot een deegplak rollen groot genoeg om een normale pievorm te bekleden, rand afsnijden of afdrukken, vulling erin, Resterende deeg uitrollen en strips van snijden en een open rasterwerk vormen zolas bvb bij appeltaart.

Nu de voorverwarmde oven in en op 180/200 afbakken, ongeveer een uurtje. Uitnemen, minstens een half uur tot 3 kwartier laten rusten, het allerlekkerst nog lauw.

Dit recept is van de Cakeboss Buddy, natuurlijk zijn er andere, iedere italiaanse mama heeft daar haar eigen ideeen over :))
Ik heb even een filmpje opgezocht zodat je ook eht recept nog eens visueel kunt zien .

http://www.tlc.com/tv-shows/kitchen-bos ... ecipes.htm


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast