Vraag over Silvercrest vacuum machine

Plaats hier berichten over technieken en/of materialen m.b.t. het kaasmaken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2315
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Vraag over Silvercrest vacuum machine

#1 Bericht door Jouke » 07-01-2016 09:41

Ik heb een Silvercrest vacumeermachien overgenomen voor weinig geld. Ik wilde eerst eens zien of dat vacumeren nou wel wat voor mij was, voordat ik eventueel een duurdere machine ging aanschaffen.
Inmiddels ben ik er al achter dat de bijgeleverde zakken waarschijnlijk niet dik genoeg zijn, waardoor de zak in het zuigmondje getrokken wordt en de zak dus niet verder vacuum gezogen wordt. De machine gaat dan alleen een boel herrie maken..
Nu heb ik gisteren een proefpakket andere zakken binnen gekregen van Marmelot die een stukje dikker zijn en met zo’n relief erin.
Die zuigen prima vacuum, dus dat is fijn. Echter op het moment dat ik de zak dan wil sealen, loopt er op het moment dat ik op de seal knop druk toch weer een beetje lucht terug in de zak en is dus het vacuum weg.
Weet iemand te zeggen of ik gewoon onhandig ben, of dat dit apparaat niet goed genoeg is? Of is er misschien een truukje wat ik niet ken?

Het gaat om dit apparaat:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 1844,d.ZWU
Afbeelding

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#2 Bericht door Gerda » 07-01-2016 12:12

Mag ik heel eerlijk zijn?

Ga voor een machine waar je beide handelingen in een druk op de knop word uitgevoerd. Eerder had ik ook zon machine die jij daar hebt. Werkte ook zo, lucht eruit dicht sealen liep de lucht er weer uit.

Ik heb een waar je de zak ( inderdaad die dikke) in een goot legt. Ik kan kiezen voor alleen sealen, alleen vacumeren en stop zetten. of een die automatisch sealt na vacumeren. Dit werkt super bij Goudse of harde kaas.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2315
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#3 Bericht door Jouke » 07-01-2016 12:15

Ja, ik vreesde al zoiets.
Op zich zuigt het ding prima en echt vacuum volgens mij. Ik ga nog wel eens even wat meer pielen om te kijken of er een truukje te ontdekken valt hoe het wel werkt.

En anders is het sparen voor een betere machine, vrees ik.
Welk merk heb jij Gerda?
Afbeelding

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#4 Bericht door Gerda » 07-01-2016 12:19

Kijk even in het sticky over vacumeermachines, hier boven aan techniek en materialen.

Ik heb een Caso VC 100 en ben er zeer tevreden over. Ook niet de duurste machine maar doet het super. Vries inmiddels ook veel in met de vacumeermachine. Voordeel de smaak blijft behouden in deze zakken. Geen vriesbrand aan je eten.

http://www.amazon.de/Vakuumierer-Vakuum ... MV8PTJ4DRJ
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten