Koelkast en vorm gekocht

Plaats hier berichten over technieken en/of materialen m.b.t. het kaasmaken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2315
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Koelkast en vorm gekocht

#1 Bericht door Jouke » 20-04-2016 23:10

Vandaag zijn 2 wensen van mijn lijstje afgestreept.
Een nieuwe koelkast. En een 3 kg kaasvorm. Een houten en spotgoedkoop. Hij is wel heel droog, dus ik ga hem thuis even lekker in een badje met water zetten.

Nu alleen nog een vacumeermachine en dan kan ik er weer even tegen.
Ik wil een alpax bestellen die hier op de site wordt genoemd.
Afbeelding

fleckie86

#2 Bericht door fleckie86 » 21-04-2016 08:22

Het is altijd wel leuk die verlanglijsten zo wil ik ook nog veel hebben maar mooi effe hand op de knip. Houten kaasvorm werkt dat mooier dan met kunststof.

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2315
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#3 Bericht door Jouke » 21-04-2016 08:45

Nee, ik denk dat het vergelijkbaar is. Misschien zelfs iets minder mooi dan met mijn geperforeerde vormen. Maar ik houd van hout (kleindochter van een meubelmaker aan de ene kant en een scheepsbouwer aan de andere kant) en deze 3 kg vorm heeft me 36,95 gekost en dat kon ik echt niet laten lopen.
En een voordeel van deze grootte is dat ik hem vol kan krijgen met mijn 25 liter pan. Dus niet veel gedoe voor een mooi formaat kaas.
Afbeelding

Moos

Re: Koelkast en vorm gekocht

#4 Bericht door Moos » 21-04-2016 10:56

Jouke schreef:Vandaag zijn 2 wensen van mijn lijstje afgestreept.
Een nieuwe koelkast. En een 3 kg kaasvorm. Een houten en spotgoedkoop. Hij is wel heel droog, dus ik ga hem thuis even lekker in een badje met water zetten.

Nu alleen nog een vacumeermachine en dan kan ik er weer even tegen.
Ik wil een alpax bestellen die hier op de site wordt genoemd.
Ik zou serieus de caso vc100 overwegen. Het heeft een hoger maximaal vacuum dan de allpax en is goedkoper. Vaak kan je er nog eens mooie korting mee krijgen als je je inschrijft voor een nieuwsbrief van een webshop. Zo kan ik me nog herinneren dat je je in kan schrijven voor de nieuwsbrief van otto.nl om €10,- korting te krijgen op je volgende aankoop (hij is alleen daar niet meer leverbaar).
Ik zou zeggen schrijf je ergens in waar hij verkocht wordt, wacht een week of 2 en je krijgt een kortingscode. Heb je weer een mooie meevaller.

Vaccuumzakken kan het beste hier kopen

Ik heb wel wat problemen gehad aanvankelijk met goed sealen, maar als je weet hoe het moet, dan werkt het perfect! Ik vertel er wel meer over als daar vraag naar is.

Siegfried

#5 Bericht door Siegfried » 22-04-2016 15:47

www.vuurenrook.nl

http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/vacu ... igant/p-1/

Hebben ook enkele merken en doen hun ding. Wel niet geschikt om proffesioneel met te sealen. Die kosten nu eenmaal een pak meer. En daar zit dikwijls ook het verschil. Voor de huis-tuin gebruiker zijn die Solis toestellen heel geschikt.
La-va is ook een leuk product, gaat nog iets hoger in vacuüm.

Eerst goed nadenken wat je ervan verwacht. Dat is het belangrijkste.

Succes ermee!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2315
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#6 Bericht door Jouke » 05-05-2016 16:50

Het is de case geworden en hij bevalt prima!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten