Video over kaasmaken in Afrika

Plaats hier links naar filmpjes over kaasmaken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
webmaster

Video over kaasmaken in Afrika

#1 Bericht door webmaster » 23-04-2016 11:36

Op de Facebook pagina werd een berichtje geplaatst met een link naar deze video.

webmaster

Kaas printen met een 3D printer!

#2 Bericht door webmaster » 23-04-2016 11:44

En van een vriendin kreeg ik een link naar de volgende video over 3D kaas printen.

Siegfried

#3 Bericht door Siegfried » 23-04-2016 12:16

Twee uitersten; werken met niets behalve een oude ketel en een vergiet, en daarnaast kaas printen, binnenkort op maat van je boterham.

webmaster

#4 Bericht door webmaster » 24-04-2016 10:03

Ja, grappig he? In eerste instantie plaatste ik de tweede per ongeluk in het zelfde draadje als de eerste, maar vond het contrast inderdaad wel leuk en hem hem daar laten staan. Het is jammer dat bij de eerste geen verder informatie mbt het recept zit....

Siegfried

#5 Bericht door Siegfried » 24-04-2016 10:15

Herman,
ik vermoed dat die dames zelfs geen recept hebben. Wij zijn zo ver dat we niets meer kunnen zonder recept. Gewoon eens proberen.

Hierop voort breiend, waar ik mijn melk haal komt ook een Syriër melk halen. Ja, een vluchteling, kaasmaker van beroep en hier gewoon door gestart. Prachtig verhaal!
Die man maakt verschillende "oosterse" kazen voor de moslimgemeenschap. Mozzarella-achtig, soms gevlochten. Dan nog enkele half harde types maar ik heb ze nog niet in het echt gezien, enkel op foto.
Blijkt een bloeiende markt te zijn want hij verkaast dagelijks een 300 L melk.
Als ik hem nog eens tegen kom, zal ik eens wat foto's vragen en een receptje. Misschien kan ik eens meedraaien bij hem. Altijd interessant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten