Engelse kazen

Plaats hier verwijzingen naar, commentaren op of oordelen over boeken over kaasmaken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pj
Jong belegen kaas
Berichten: 238
Lid geworden op: 22-10-2013 20:01
Contacteer:

Engelse kazen

#1 Bericht door pj » 14-08-2014 21:14

Ik kwam deze link tegen http://www.kellscraft.com/CheeseAndChee ... tPage.html

Het is de gedigitaliseerde versie van een Engels boek uit 1896 over het maken van kaas en boter. Het boek bevat recepten van niet Engelse kazen zoals gorgonzola, brie, camembert en meer, maar ook met een aantal hoofdstukken over het maken van echte Engelse kazen als Cheddar, Stilton, Cheshire en Wensleydale. Ik heb m nog niet uit maar ik wil jullie deze niet langer onthouden.
Pieter-Jan

pj
Jong belegen kaas
Berichten: 238
Lid geworden op: 22-10-2013 20:01
Contacteer:

#2 Bericht door pj » 14-08-2014 21:20

Uit het boek:
Finally, we feel fully justified in stating that a well-made Stilton stands without rival amongst the better known varieties of cheeses; and we know from experience that by the system just detailed it is possible to produce an article of prime quality.
Kijk die jongens hebben vertrouwen in hun recept.

Dat wordt mijn volgende kaas: Blue Stilton volgens dit recept uit 1896. Iets voor de kaas van de maand?
Pieter-Jan

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 14-08-2014 22:02

pj schreef:Uit het boek:
Finally, we feel fully justified in stating that a well-made Stilton stands without rival amongst the better known varieties of cheeses; and we know from experience that by the system just detailed it is possible to produce an article of prime quality.
Kijk die jongens hebben vertrouwen in hun recept.

Dat wordt mijn volgende kaas: Blue Stilton volgens dit recept uit 1896. Iets voor de kaas van de maand?
Zet hem gewoon daar neer PJ - als je hem post als kaas van de maand september dan doe ik mee. Krijg wel vertrouwen van zo'n uitlating. Zal best een goed recept zijn.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast