Uit de gezonde keuken.

Voor al die gezonde recepten die we met elkaar willen delen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

Uit de gezonde keuken.

#1 Bericht door Gerda » 09-12-2015 08:58

We zijn met veel forumleden die kaas zijn gaan maken omdat ze willen weten wat ze eten, koken vers en niet uit pakjes, gebruiken alleen gezonde ingrediënten.

Wij zijn van steeds minder pakjes en zakjes overgestapt naar , uitsluitend vers. En als daar al eens iets gekocht in voor komt is dat verantwoord.

Momenteel volgen wij een suikervrij leven hier, mede door wat extra kilo's die eraf moeten. Ik kreeg een schok van de hoeveelheid suikers die r verborgen in onze voeding zitten.
Dus bak ik mijn eigen crackers, maak mijn eigen salades voor op de crackers en ook om het gemis van zoet aan te vullen mijn eigen bonbons, suikervrij.

Het zou leuk zijn middels dit topic om eens wat recepten te delen met elkaar van de mensen die ook gezond koken.
Maak een nieuw onderwerp aan voor een recept dan kun je makkelijker een recept weervinden.

In dit kopje kan er dan naar hartenlust over gezond eten worden gekletst.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#2 Bericht door Vera » 09-12-2015 13:02

Leuk topic Gerda!
Pakjes en zakjes komen er hier ook eigenlijk niet in. Suikervrij leven we niet, er hoeven hier geen kilo's af. Maar ik houd zelf helemaal niet van zoet en beperkt wel altijd zoveel mogelijk het gebruik van suiker.

Ik maak ook zoveel mogelijk alles vers. Gerrit eet geen vlees (en ik daardoor ook zeer beperkt), gelukkig wel vis, want daar ben ik dol op.
We bakken altijd ons eigen brood, stokbrood en broodjes, maak zelf yoghurt, karnemelk, bak croutons, maak ijs, we eten bijna het jaarrond van de groente, kruiden en aardappelen uit eigen tuin, sausjes - warm en koud altijd zelfgemaakt etc.

Ben trouwens benieuwd naar je crackers recept.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#3 Bericht door Gerda » 09-12-2015 19:14

Ik zal mijn recept posten Vera!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten