nieuw hier

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
trine
Verse kaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2013 09:46
Contacteer:

nieuw hier

#1 Bericht door trine » 15-08-2013 09:59

Hallo allemaal,
ik ben Trine en ik ben 35 jaar, woon al 13 jaar in Denemarken, met mijn man en 3 kinderen. Ik kom oorspronkelijk uit friesland. sinds kort ben ik begonnen met zelf kaas te maken.
Ik heb zelf geiten en een van deze dames melken we, we drinken de melk zelf maar er is ook genoeg over om zo nu en dan een kaasje te maken. vandaar dat ik hier op het forum rondkijk om wat tips te vinden en ideen. kaasmaken is moeilijk, maar ook ontzettend leuk om te doen. feta lukte na de tweede keer al. :D
super leuk forum is dit, trouwens, het is moeilijk om ergens anders de juiste info over kaasmaken te vinden, wanneer je helemaal nieuw op dit gebied bent

groeten van Trine.

webmaster

#2 Bericht door webmaster » 15-08-2013 10:32

Hallo Trine, welkom op het forum!
Stel gerust alle vragen die je hebt, de ervaring van de mensen hier op het forum varieert van beginner tot professional (ik ben zelf ook maar een amateur), dus de kans is groot dat we je kunnen helpen!
Puur uit nieuwsgierigheid: Welke omgeving woon je en waar koop je de spullen om kaas te maken?

met vriendelijke groet,

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 15-08-2013 12:33

Hallo Trine, welkom!
Wat leuk dat je melk hebt van je eigen geit.

Ik vind het zo grappig - een betrekkelijk klein forum en dan zo internationaal. Leden uit Nederland - Belgie - Noorwegen - Oostenrijk en Duitsland. :D

Zelf ben ik ook beginner en heb zo in de zomer weinig zin en tijd om kaas te maken, dan ben ik liever buiten bezig. Komt in het najaar wel weer.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#4 Bericht door johnshadows » 15-08-2013 12:40

Welkom Trine! :lol:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#5 Bericht door Gerda » 15-08-2013 20:25

Welkom Trine,
Wat leuk hobby kaas over de wereld. Prachtig.

Wanneer je tijd hebt dan lees de verschillende topics door en dan gaat er een wereld voor je open en denk ik dat je tot de conclusie komt dat kaas maken zo moeilijk niet is. Als je maar even weet hoe het moet dan kan een kind de kaas doen.
Ik wens je veel kaas maak plezier en als beginneling heb ik al vele fouten gemaakt maar daar ook veel van geleerd.

Leuk dat je zelf geiten hebt, en dus van je eigen melk je eigen kaas kunt maken.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

trine
Verse kaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2013 09:46
Contacteer:

...

#6 Bericht door trine » 16-08-2013 12:24

bedankt allemaal voor de reacties.
ik heb wat kaasbakken en stremsel gekocht op een deense webside met ook heel veel recepten (als je deens kunt lezen :wink: )
we hebben gaatjes in een bakje geboord, en dat voorbeeld had ik hier op het forum gezien.. kaasvormen zijn zo duur voor als je het eerst eens wilt aanzien. in november ga ik op een kaasworkshop van de geitenklub, maar ik heb het gevoel dat ik tegen die tijd al aardig wat geleerd heb. heb mijn eerste gouda kaasje ook al gemaakt, maar hij was niet goed genoeg geperst, er zaten allemaal kleine gaatjes in, het persen ging ook niet echt goed, dus het was te verwachten.... ik probeer het gewoon weer opnieuw :-) eens zal het lukken

trine
Verse kaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2013 09:46
Contacteer:

#7 Bericht door trine » 16-08-2013 12:25

@ webmaster: ik woon in Varde, dat is op jylland, 24 km. van de westkust.
webside waar ik spullen koop: www.hjemmeriet.dk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten