Hey daar!

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
denise_carlier@hotmail.co

Hey daar!

#1 Bericht door denise_carlier@hotmail.co » 03-04-2019 21:07

Hallo allemaal,

Ik ben Denise 29 jaar en woon in siebengewald in Nederland. Ik ben via de moestuin en een passie voor zelfvoorzienend leven terecht gekomen bij kaas maken en ik wil het heel graag zelf eens proberen. Het zou een mooie skill zijn om te leren voor een zelfvoorzienend leven.

na een aantal pogingen is het dan gelukt en kon ik mij aanmelden. Een hele nieuwe wereld vol wijsheid die open gaat. Ik ga hier dan ook voor eerst goed inlezen voordat ik aan mijn eerste kaas begint. Ik heb begrepen dat de zachte kazen makkelijker zijn dan de Goudse kazen. Jammer hoor want de meeste zachte kazen vind ik niet lekker maar wil eigenlijk wel met een makkelijke kaas beginnen. Misschien toch maar beginnen met een roomkaas of een brie. Ach eerst is alles uitzoeken op het forum en alle info opnemen.

Hier in het dorp kan ik in iedergeval aan verse geitenkaas komen. En de boerin daar had het over melk van de koe aan de buurman vragen. Dus die poging zou ik natuurlijk ook eens kunnen doen. Ik heb zin in het nieuwe avontuur.

Ps ik heb blijkbaar nu al iets fout gedaan.. Ik had als gebruikersnaam cupcakeje opgegeven maar je ziet alleen mijn mail als gebruikersnaam? En dat was nu net niet de bedoeling. Ik krijg het niet veranderd. Hoe werkt dat?

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

#2 Bericht door Friemeltje » 03-04-2019 21:19

Hoi welkom,

Ga naar je profiel, ik ben bang dat daar gebruikersnaam : je email adres is...

Daar kun je niets meer aan doen, optie is je account weg te gooien en nog eens aan te melden.


Ah jij hebt daar dat geitige smaakje achter gelaten was ik net aan het lezen :D
Ik hou er ook niet van, net alsof je een geit likt!

Als ik jou was zou ik die zachte kazen lekker links/rechts laten liggen en gelijk in de wat hardere kazen duiken.
Zo super moeilijk is het niet en we hebben hier vrij duidelijke recepten.
Mocht je toch nog vragen hebben kun je die altijd stellen, er is vast wel iemand die een antwoord bied.

Veel plezier met kaas maken!

lily
Extra belegen kaas
Berichten: 454
Lid geworden op: 15-12-2017 16:38
Contacteer:

#3 Bericht door lily » 04-04-2019 10:23

welkom is je gelukt zie ik om je aan temelden
Ja nu ga ik echt LOS

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2314
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#4 Bericht door Jouke » 17-04-2019 07:23

Welkom!

Er is niet echt een "makkelijkste" kaas, denk ik. Alhoewel: Ik ben zelf ooit begonnen met mozzarella en dat is nou toch niet echt aan te raden vind ik...

Op dit forum staan heel veel fijne recepten waarmee ook een geperste kaas heel goed te doen is.

Het recept van Nils voor Goudse kaas bijvoorbeeld is echt een aanrader.
Daar kun je als beginner ook echt een eetbaar kaasje mee maken.

Lees je vooral in via de artikelen die staan in "wat je moet weten voor je kaas gaat maken". Daar wordt je al een eind wijzer van.
Afbeelding

denise_carlier@hotmail.co

#5 Bericht door denise_carlier@hotmail.co » 27-05-2019 10:22

Hoe verwijder ik dit topic ik wil niet dat mijn mail er zo naar staat. In het profiel is het ookal niet aan te passen dus ik ga alles verwijderen.

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

#6 Bericht door Friemeltje » 27-05-2019 10:30

De beheerder kan het alleen veranderen/verwijderen.

Hopelijk leest er 1 mee...of berichtje naar Gerda sturen die is mod.

lily
Extra belegen kaas
Berichten: 454
Lid geworden op: 15-12-2017 16:38
Contacteer:

#7 Bericht door lily » 27-05-2019 11:40

id. berichtje naar gerda
Ja nu ga ik echt LOS

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#8 Bericht door Vera » 27-05-2019 11:45

Kan me voorstellen dat je je mailadres niet openbaar wit hebben.
Ik zou zowel Gerda als de beheerder even een PB doen, zij kunnen het topic verwijderen en je account.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten