Walter

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Walter
Verse kaas
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-11-2013 22:51
Contacteer:

Walter

#1 Bericht door Walter » 03-11-2013 01:17

Dag allemaal. Eventjes snel voorstellen. Walter, 44 jaar of toch bijna, va van 3 kids en gelukkig getrouwd. Woon in België, zo'n beetje in het midden van de Vlaanderen. Heb in de stal een paar geiten die ik tweemaal daags melk. De kinderen drinken 's morgens en 's avonds hun kopje melk en met de rest maak ik kaas. Vooral verse kaas en af en toe ook gewone halfharde kaas. Maar ben nog steeds aan het zoeken naar het 'perfecte' recept. En zou ook graag eens andere kazen uitproberen. Heb heel wat vragen en hoop dat ik daarvoor bij jullie terecht kan. Ik ben intussen al een tijdje jullie forum aan het volgen en jullie lijken me wel een sympathieke bende te zijn. Tof!
De groeten, Walter.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#2 Bericht door Gerda » 03-11-2013 09:40

Welkom Walter en thanx voor het compliment, ik heb het hier reuze naar mijn zin en dat komt inderdaad door die toffe bende hier.

Ik hoop dat je net zo enthousiast word als de meesten hier en wie weet net zo verslaafd aan het kaasmaken zoals sommigen hier.

Heel veel lees plezier en bovenal veel kaas maak plezier.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#3 Bericht door johnshadows » 03-11-2013 11:43

Hey Walter, plezant om nog eens een Vlaming aan de groep lolmakers toe te voegen. :lol:
Daarbuiten maken we ook nog kaas -met vallen en opstaan- maar altijd met de glimlach :D
Dus wees welgekomen en als er vragen zijn horen we het wel. :wink:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

webmaster

#4 Bericht door webmaster » 03-11-2013 11:44

Welkom Walter,
als 25e lid van het forum! Alweer een mijlpaaltje voor ons! Leuk dat je zelf geiten hebt. Ik heb ze niet maar ik heb de beschikking over geitenmelk van een geitenhouder hier in het dorp (vlak bij Gouda). Hij melkt rond de 400 geiten per dag....
We hebben hier beginners op het forum en zelfs een enkele professional (werkt in een kaasfabriek in Noorwegen). En we hebben contact met de kaasmeester van de ambachtelijke kaasmakerij Kaaslust in Veenhuizen.
Dus we zouden met zijn allen in staat moeten zijn om je vragen te beantwoorden!

met vriendelijke groet,
Herman

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#5 Bericht door Vera » 03-11-2013 12:13

Hallo Walter, welkom!
Dat is helemaal leuk van de melk van je eigen geiten kaas maken. Wat zijn het voor geiten?

Fijn dat we zo'n sympathieke indruk achterlaten. Het gaat er hier inderdaad gezellig aan toe. Afbeelding
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Walter
Verse kaas
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-11-2013 22:51
Contacteer:

#6 Bericht door Walter » 03-11-2013 23:31

Ha, het zal pas telkens s' avonds laat zijn eer ik tijd ga vinden om ontspanning te zoeken op dit forum.
Is leuk direct reacties te lezen, ik voel me al direct vree welkom hier. Was gisterenavond kaas aan het maken en in tussentijd snel geregistreerd. Vanaf nu wel leuker want ik kan meegaan in de gesprekken die hier gevoerd worden.

Heb in de stal 3 witte geiten waarvan ik er twee melk. Geiten aangekocht in Nederland! Geiten houden is een verhaal apart, ze melken nog een ander en van de melk dan nog kaas maken nog eens een ander.
Geen 400 maar heel wat minder dus, misschien zagen jullie me hier al zitten met zo'n megastal :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast