Hallo

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
evdwaal
Verse kaas
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-04-2019 09:15
Contacteer:

Hallo

#1 Bericht door evdwaal » 31-01-2020 17:57

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje lid van het forum en heb enorm veel nuttige info gevonden. Waanzinnig verbaasd hoeveel sommige van jullie weten over kaasmaken en dit telkens met plezier delen. In de euforie van het ontdekken van deze bron aan informatie moet ik met schaamrood op de wangen toegeven dat ik een beetje was vergeten om mezelf voor te stellen, maar bij deze dan toch. Ik ben Erik en woon in Zoersel (België). Liefhebber van voornamelijk harde kazen. Melk haal ik bij een boer in de buurt. Afgelopen half jaar enkele Goudse kazen gemaakt volgens recept uit boek van Tim Smith – Zelf kaas maken, en ik moet zeggen dat die niet slecht waren ('het wordt altijd kaas' is toch iets belangrijk dat ik heb geleerd ;) ). Vorige week eerste maal recept van Nils gevolgd voor komijnekaas met mesofiele cultuur welke ik bij Vera heb besteld (nogmaals bedankt hiervoor Vera). Ik kijk ernaar uit die aan te snijden. Ik zou heel graag oude komijnekaas maken want tot op heden hebben we dit nog nooit gevonden in de winkels in de buurt.

Voor morgen heb ik zojuist weer melk besteld. Altijd spannend of het gaat lukken maar het wordt weer genieten van deze fantastische hobby.

Groetjes,
Erik

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Hallo

#2 Bericht door Vera » 31-01-2020 18:39

Hoi Erik,
We 'kennen' elkaar al een beetje door de PB wisseling over de culturen.
Als je oude kaas wilt maken gebruik dan het recept van Gerhard:
viewtopic.php?f=10006&t=2280
Dat is een kaas die vrij kort na bereiding al als een oude kaas smaakt.
Leuk dat je morgen weer kaas gaat maken!
Zou ik ook wel willen, maar heb andere verplichtingen (ik doe vrijwilligerswerk bij de Duitse versie van de voedselbank en dat geeft ontzettend veel voldoening en kaasmaken schuift daardoor even op).
Voor jou, veel succes morgen!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

evdwaal
Verse kaas
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-04-2019 09:15
Contacteer:

Re: Hallo

#3 Bericht door evdwaal » 31-01-2020 19:34

Da's een mooi initiatief. Veel succes morgen.

FriemeItje
Jong belegen kaas
Berichten: 165
Lid geworden op: 28-07-2019 10:40
Contacteer:

Re: Hallo

#4 Bericht door FriemeItje » 31-01-2020 20:01

Welkom op het forum is dan een beetje achterhaald, maar hopelijk heb je veel plezier met kaas maken en wie weet is jouw komijnekaas een hit!


@Vera, super stoer :D

@ samen, veel plezier morgen, ik had het ook op de planning staan, maar gaat helaas niet door.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Hallo

#5 Bericht door Vera » 31-01-2020 20:28

FriemeItje schreef:
31-01-2020 20:01



@Vera, super stoer :D

Ik doe wekelijks 'functions trainung' dat is een soort watergymnastiek voor gehandicapten zeg ik altijd. :lol: Daar was een mede trainster die heel enthousiast erover vertelde dat ze dat deed. Mijn interesse was gewekt, keertje mee geweest om te zien wat het inhield en ik was gelijk enthousiast. Leuk team en man wat zijn die mensen blij met wat ze meekrijgen. Geeft onwaarschijnlijk veel voldoening. Is best aanpoten de hele dag, maar dat geeft niet. Morgen mag ik weer aantreden om 9 uur en na afloop is het nog schoonmaken etc. en om ca. 17 uur ben ik weer thuis.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hallo

#6 Bericht door Jouke » 09-02-2020 14:50

Hoi Erik,
Ook nog even welkom van mij.
Ik hoop dat de oude komijn in de smaak gaat vallen. Houd ons vooral op de hoogte!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast