hoi iedereen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
sim

hoi iedereen

#1 Bericht door sim » 17-02-2020 14:54

ik ben Simone , woon een aantal maanden in de zomer in Nederland en vanaf volgend jaar in de winter in Gambia.
In Gambia woon ik een uurtje rijden van de eerste supermarkt, ik wil dus zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn.
ik heb putwater en solar energie. Mijn koelkast loopt op blokken ijs die ik in het dorp koop iedere morgen.
Als vegetariër eet ik heel veel kaas helaas is de Gambiaanse gouda kaas niet erg lekker en de andere kazen niet te betalen.
Vandaar dat ik vorige week het boek van Nils heb gekocht mij heb aangemeld voor een cursus kaas maken en lid ben geworden van dit forum.
Ik zal waarschijnlijk tegen veel problemen oplopen ik kan me bv al niet voorstellen dat Omar de koeienherder zn handen en de uiers wast.
Ook de buitentemperatuur van eigenlijk altijd 30 a 35 graden zal niet even makkelijk zijn s'nachts dan weer 16 graden en geen verwarming uiteraard.
Ik zal vooral in het begin snelle kaasjes maken en vanuit Nederland gevacumeerde kaas laten meenemen.
Leuk om hier van alles te lezen en fijn om dingen te mogen vragen


''

Knuddefrutje
Oude kaas
Berichten: 882
Lid geworden op: 28-03-2016 21:04
Contacteer:

Re: hoi iedereen

#2 Bericht door Knuddefrutje » 17-02-2020 18:18

Welkom Simone!
klinkt als een uitdaging, kaas maken in Gambia!
misschien mag je de koeienherder helpen met melken, en dan zelf de uier wassen? :-)
die dertig graden overdag is wel handig, zit je direct op stremtemperatuur. Maar de boel koel houden tijdens het rijpen, dat zal wel lastig zijn :-P

Heel veel plezier met uitproberen in ieder geval!

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: hoi iedereen

#3 Bericht door Vera » 17-02-2020 19:30

Hallo Simone welkom.
Wat een spannend avontuur ga jij tegemoet! Hoe kom je daar zo verzeild?
Als we je ergens mee kunnen helpen dan roep je maar hoor. Altijd wel iemand die antwoord wil en kan even op je vragen.
Zorg, als je vreest omtrent de hygiene, dat je salpeter gebruikt.

We gaan je volgen.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: hoi iedereen

#4 Bericht door Jouke » 18-02-2020 07:41

Welkom Simone!
Ik ben heel benieuwd of het allemaal gaat lukken. Het klinkt als een mooi avontuur!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten