Even voorstellen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Even voorstellen

#1 Bericht door Maja » 06-06-2020 15:33

Hoi allemaal..ik ben nieuw hier dus dan is het wel zo netjes dat ik mezelf even voorstel

Ik ben Maja..ik ben 46 jaar..getrouwd..en wij hebben een prachtige zoon van alweer 20
Door een ongeluk ben ik helaas al ruim 23 jaar volledig arbeidsongeschikt en hierdoor vaak huis gebonden
Na een paar moeilijke jaren heb ik een knop om kunnen zetten om te proberen om niet meer te kijken wat ik niet meer kan maar juist naar wat ik nog wel kan
Op mijn “goede dagen” vul ik mijn tijd met oa het bakken van brood en broodjes en kook ik zonder pakjes en zakjes waar vaak meer tijd in gaat zitten dan als je wel pakjes en zakjes zou gebruiken
Sinds een paar weken is hier dus het maken van kaas bij gekomen..jawel ik ben dus nog een echt groentje op dit gebied en heb nog heeeeel veel te leren
Ik dacht altijd dat kaas maken thuis niet te doen was..totdat ik op Facebook bij De vlielander kaasbunker terecht kwam en daar de workshops van Nils zag
Dat MOEST ik gewoon ook gaan doen en heb gelijk een start set en het boek heb aangeschaft
Ik ben vervolgens een paar liter melk bij de melktap hier in de buurt gaan halen en ik ben toen mijn 1e kleine kaasje gaan maken..om vervolgens een dag later weer terug te gaan naar de melktap voor nieuwe melk
Ik heb tot nu toe nog maar deze 2 kleintjes gemaakt en ze nog niet eens geproefd maar ik weet al wel dat ongeacht of ze gelukt zijn of niet dit wel zo gruwelijk leuk is om te doen dat ik hier echt wel mee door wil gaan
Ik heb zelfs al een iets grotere pan aangeschaft en ben ik al begonnen met het uitbreiden van de benodigde materialen en ingrediënten zodat ik sowieso alle workshops kan gaan doen
En wil ik ook gaan kijken naar een koelkast die mijn man kan ombouwen tot kaasgrot..nu heb ik daar de meterkast voor in gebruik :D
Nogmaals..ik ben met mijn 2 kaasjes een beginner en ik weet dat ik nog ontzettend veel moet leren..maar al doende leert men toch?
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Knuddefrutje
Oude kaas
Berichten: 882
Lid geworden op: 28-03-2016 21:04
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door Knuddefrutje » 07-06-2020 11:05

Welkom Maja,
Wat leuk dat je nog iets hebt ontdekt wat wél kan!
Heel veel plezier met je nieuwe hobby!

Groetjes Nienke

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door Vera » 07-06-2020 12:31

Hallo Maja welkom. Fijn dat je je even voorstelt en je hebt een mooie positieve instelling.
Succes met je kaasmakerij!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#4 Bericht door Jouke » 07-06-2020 14:55

Hallo en welkom!
Fijn dat je dagen hebt waarop je leuke dingen kunt doen!
Kaasmaken is een héél goede keus 😉😎
Afbeelding

Marieke1973

Re: Even voorstellen

#5 Bericht door Marieke1973 » 07-06-2020 16:07

Hallo Maja,

Leuk om te lezen dat meer mensen begonnen zijn met Nils en er mee door willen gaan.
Als je toevallig op facebook zit, veel mensen van dit forum zitten ook in de facebook groep: zelf kaasmaken.
Dit forum en de facebook groep vullen elkaar heel mooi aan.
Succes.

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#6 Bericht door Maja » 08-06-2020 08:16

Dank jullie wel 🙂
Ik heb al lekker een beetje rond gekeken hier op het forum en ben al aardig wat recepten tegen gekomen die ik gewoon MOET proberen en ben geweldig goede tips tegengekomen
Ik dacht dat bakken verslavend was..dit is minstens zo verslavend..en ik word ook nogeens hebberig geloof ik 😊
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Olga89

Re: Even voorstellen

#7 Bericht door Olga89 » 08-06-2020 12:55

Welkom!

Hier ook via Nils aan het kaasmaken geslagen en ben helemaal verkocht! Ik heb wel de luxe van altijd verse melk tot mijn beschikking want we hebben zelf melkvee.

Vooral veel lezen en vragen durven stellen

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#8 Bericht door Maja » 10-06-2020 21:10

Olga89 schreef:
08-06-2020 12:55
Welkom!

Hier ook via Nils aan het kaasmaken geslagen en ben helemaal verkocht! Ik heb wel de luxe van altijd verse melk tot mijn beschikking want we hebben zelf melkvee.

Vooral veel lezen en vragen durven stellen
Ik dus ook. Ik vind zijn workshops geweldig
Dat is zeker super lux om altijd verse melk te hebben (..best een beetje jaloers..😆)
Ik heb hier al een paar mooie recepten gevonden die ik graag wil proberen en ik denk dat eerdaags ook vast mijn eerste hulp kreten zullen gaan komen want ik twijfel over mijn 1e kaasje
Maar dat is nog even afwachten..pas volgende week wil ik die gaan aansnijden
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#9 Bericht door Maja » 24-06-2020 10:09

Voorlopig staat het kaasmaken helaas op een laag pitje
Ik ben weer even..tenminste ik hoop maar even..rolstoel gebonden en ik zal hoogstwaarschijnlijk ook weer geopereerd moeten worden
Ik moet weer even wennen aan de wielen dus kaas maken zit er zo even niet in
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#10 Bericht door Friemeltje » 24-06-2020 11:48

Sterkte, hopelijk kun je snel weer wat leuks doen

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#11 Bericht door Maja » 24-06-2020 12:44

Dank je..dat hoop ik ook
Beetje stom voor je uit zitten kijken de hele dag dan duren de dagen lang hoor
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#12 Bericht door Friemeltje » 24-06-2020 13:28

Volgens mij doen horde mensen dat nu met corona.
De een na de andere klaagt over verveling en het langzaam aankomen.

Verveling nooit, aankomen...gelukkig kan ik weer sporten.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#13 Bericht door Vera » 24-06-2020 16:57

Oh Maja wat vervelend. Dat doet mij denken. Toen ik met kaasmaken begon zat ik in een rolstoel..... Ik had een afgebroken voet en die wilde maar niet helen. Dat heeft uiteindelijk 2.5 jaar geduurd. Ik ging uit van het principe kijken wat ik wel kan vanuit de rolstoel en dat bleek heel veel te zijn. Jij huldigt dat principe ook, dus jij kan het echt niet. Droevig zoiets.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#14 Bericht door Maja » 24-06-2020 21:36

Ik ben al ruim 15 jaar aan en af van mijn rolstoel. Voorgaande keren kookte ik en bakte al ons brood toen ik weer eens een tijdje aan mijn wielen vast zat. Alleen is het deze keer anders..voorgaande keren waren mijn rug handen/polsen en schouders nog wat beter en ging het hoofdzakelijk om mijn rechter been die slecht is..toen kon ik toch ff makkelijker ermee omgaan
Ik moet gewoon (weer) even mijn draai vinden en dan zal ik vast wel weer het een en ander kunnen oppakken..heeft even wat meer tijd nodig denk ik
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Olga89

Re: Even voorstellen

#15 Bericht door Olga89 » 04-08-2020 20:13

He getver wat een minder mooi bericht.

Hoe gaat het nu metje?

Maja
Verse kaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-06-2020 13:05
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#16 Bericht door Maja » 08-08-2020 15:49

Ik kan nu ondertussen weer een paar passen zetten..anderhalve meter/2 meter ongeveer..en verder ben ik nogsteeds aan mijn wieltjes gebonden
Ik heb alweer wat kaas gemaakt en bak af en toe ook wel weer maar het kost me allemaal enorm veel energie en dat valt me behoorlijk tegen
Ik vind het best moeilijk deze keer om weer een beetje mijn weg te vinden eerlijk gezegd
Maar ik verman mezelf en “verplicht” mezelf om alles per dag te bekijken
Het zal dan mss deze keer wat langer duren..maar ik zal echt mijn weg wel weer vinden
☆ Never give up..keep fighting ☆

♥ღ True love will never die.. ♥ღ

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast