Hejhej

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anna57

Hejhej

#1 Bericht door Anna57 » 09-10-2020 12:44

Hallo,

Allereerst dank voor de acceptatie en complimenten voor dit geweldige forum. Ik heb al even rondgekeken en waan me echt in een "snoepwinkel"🤩

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Anna, 63 jaar jong en woon sinds vijf jaar in ons paradijsje in Zweden🙂
Wij hebben een "tuintje" van 2000 m2 en een grote kas voor de paprika, pepers, komkommer, meloen en tomaten. In onze tuin hebben we appel- en pruimenbomen, rode, witte en zwarte bessen, kruisbessen, bramen en frambozenstruiken. Verder verbouwen we wat groenten en hebben verse eieren van onze kippen. Wat is rijkdom? Nou dit dus☺️

Er staat nu weer een overvloed aan jam, siroop, appelmoes en likeur in de voorraadkamer in de kelder. Als de kippen teveel eieren leggen dan verwerk ik die tot advocaat en van het eiwit maak ik merinques.
Omdat er genoeg appelmoes en -sap in de kelder staat ben ik nu begonnen met het maken van appelcider en als dat lukt (het staat nu te gisten) wil ik ook proberen fruitwijnen te maken.

Vorige week heb ik voor het eerst yoghurt en boter gemaakt en dat is heel goed gelukt. Nooit gedacht dat dat zo simpel zou zijn😉 Nu ga ik ook proberen kaas te maken. Wat is er lekkerder dan je eigen verbouwde groente en eigengemaakte jam en sap en niet te vergeten likeur😉 Je weet dan tenslotte precies wat er in zit.
Mijn zelfgebakken brood met eigen boter en straks ook nog kaas......😋
Maar nu eerst stremsel bestellen en dan aan de slag.

Fijne dag allemaal!
Anna

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Hejhej

#2 Bericht door Vera » 09-10-2020 14:11

Dag Anna, hartelijk welkom!
Klinkt allemaal heel goed, inderdaad er gaat niet boven eigen 'inmaak'. Mijn voorraadkast puilt ook uit..... En mijn vriezer niet minder.
Ik wens je succes met kaasmaken en hou ons vooral op de hoogte. Vragen? Stel ze maar altijd wel iemand die je antwoord kan en wil geven.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hejhej

#3 Bericht door Jouke » 19-10-2020 20:47

Welkom Anna! Wat een avontuur lijkt me dat! Klinkt heel leuk allemaal.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten