Nieuw........

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Aldebejaggies

Nieuw........

#1 Bericht door Aldebejaggies » 15-10-2020 11:41

Goedemorgen,

Mijn naam is Erik, ben 42 jaar en kom uit het mooie Drenthe. Ik woon daar samen met mijn vriendin en onze 4 kinderen. Ik heb iedereen hier in het gezin aangestoken met kaas, in het weekend resulteert dit vaak in een kaas plankje. Sinds mijn jeugd heb ik een zwak voor kaas, hier is mijn oma verantwoordelijk voor geweest. Altijd als we daar sliepen kregen we kaas op eigen gemaakt krentenbrood.
Latere jaren vaak naar verschillende kaas boerderijen geweest met mijn groot oudersom te kijken hoe het hele proces in zijn werk ging.

Vele verschillende kazen vind ik heerlijk, maar oude kaas en graskaas staan wel het hoogst op de ladder gevolgd door roquefort.

Laatst was ik daarom wat aan het surfen op het internet, en kwam het boek van Nils tegen 'kaas uit eigen keuken' deze heb ik vervolgens voor de gein besteld. Wat een leuk en goed te lezen boek is dit. Ik was toen helemaal gevangen door kaas en besloten om het zelf te gaan proberen.

Op dit forum staan veel tips maar ook zie ik dat de mensen die eenzelfde passie delen elkaar met raad en daad bijstaan. Hoe mooi is dat.
Ik hoop in de toekomst mijn steentje bij te kunnen dragen.

Groet,

Aldebejaggies a.k.a. Erik

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Nieuw........

#2 Bericht door Friemeltje » 16-10-2020 09:23

Welkom op het forum, en veer plezier met kaas maken!

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Nieuw........

#3 Bericht door Vera » 18-10-2020 10:49

Hallo Erik, welkom
Mooi verhaal over hoe je ertoe bent gekomen om kaas te maken.
Ik wens je veel succes en hou ons vooral op de hoogte van de resultaten. Heb je vragen, stel ze gerust. Zoals je al gemerkt hebt is er altijd wel iemand die je wil en kan helpen.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Aldebejaggies

Re: Nieuw........

#4 Bericht door Aldebejaggies » 18-10-2020 12:17

Heey Vera,

De ontvangst hier is in ieder geval super, ik hoop mijn steentje te kunnen bijdragen aan dit mooie forum.

Vandaag mijn diy dutch press afmaken en dan volgend weekend de eerste ronde.....spannend.

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Nieuw........

#5 Bericht door Jouke » 19-10-2020 20:42

Welkom Erik en veel plezier met kaasmaken!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten