Buffelboerin

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Buffeltsje

Buffelboerin

#1 Bericht door Buffeltsje » 02-11-2020 15:47

Hallo allemaal,
Net nieuw op dit forum. Hoop hier meer te weten te komen over de fijne kneepjes van het kaasmaken.
En dan met name van buffelmelk.
Sinds kort melken wij zo'n 15 waterbuffels.
De melk verkoop ik hier rauw aan huis en verwerk ik tot kwark. Met een beetje geluk lukt het me ook om mozzarella te maken.
Het maken van kazen wordt nu mijn nieuwe uitdaging.
Tevens zijn wij nog op zoek naar een afnemer of kaasmakerij in de buurt (Friesland) die 1 of meerdere keren per week onze melk wil verkazen.
Zelf een kleine kaasmakerij staat nog op mijn verlanglijstje.
Maar eerst hopelijk met hulp van dit forum flink oefenen.
Groet Sietske 🐃

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Buffelboerin

#2 Bericht door Vera » 02-11-2020 22:03

Hallo Sietske, welkom.
Waterbuffels, geweldig! Mozzarella is niet de uitdaging. Wel een goede geperste kaas van die melk. Ik zal morgen even voor je zoeken op het forum. Agnes en ik hebben een aantal pogingen gedaan in het verleden. De resultaten waren 'niet geweldig'....
Maar goede moed houden, het kan zomaar anders worden! Succes en ik ga moren zoeken.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Marieke1973

Re: Buffelboerin

#3 Bericht door Marieke1973 » 02-11-2020 23:15

Hallo Sietske,

Waterbuffels, leuk. Je bent op zoek naar een kaasmakerij. Er is ook een mobiele kaasmaker, hij heet de: Erfkazer. Er is een vakblad de Zelfkazer, misschien kun je hier informeren. En ik weet dat er op facebook een groep is met zelfzuivelaars, daar zitten misschien ook wel kaasmakers bij. Succes

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Buffelboerin

#4 Bericht door Jouke » 14-11-2020 20:23

Hpi en welkom!
Wij zijn met een kaasdag bij een buffelfarm geweest. Zij hebben italiaanse mensen in dienst om mozzarella te maken, omdat ze het zelf niet zo goed voor elkaar kregen.
Mozzarella is echt italiaans vakmanschap.
Ik maak het zelf wel eens, maar het lukt maar zelden om het écht mozzarella te maken. Meestal worden het rubberen ballen. Prima genoeg om op de pizza te smelten, maar niet écht mozzarella.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast