Hallo

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Arjen
Verse kaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-01-2021 17:17
Contacteer:

Hallo

#1 Bericht door Arjen » 22-01-2021 23:39

Hallo Allemaal,

Ik ben Arjen en dacht "wel even" kaas te gaan maken. Ben nou een paar weken aan het lezen en krijg steeds meer respect voor mensen die deze hobby/beroep uitoefenen.
Heb inmiddels een zestal kaasjes gemaakt en bijna 15 liter melk (door domme fouten) weggespoeld. Maar al doende leert men denk ik dan maar. Er zit iig schot in de zaak....

Dank aan Jouke voor zijn recept voor Goudse kaas op basis van rauwe melk, dat heb ik vandaag voor het eerst gevolgd en ik ben erg blij met het resultaat.
Als volgende stap op zoek naar een goede combinatie van zuursel, omdat ( als ik het goed lees) dat voor de smaak van het eindproduct zo belangrijk is.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van mijn kaasjes maar daar zal ik nog een paar weken op moeten wachten....

Groet, Arjen

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2314
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hallo

#2 Bericht door Jouke » 23-01-2021 11:43

Hoi Arjen en welkom in deze leuke groep.
Laat je niet teveel intimideren. Het wordt altijd kaas, zeggen we hier en dat klopt ook wel. EN de ene keer zal het beter of wat minder zijn dan de andere keer en daar leer je dan weer wat van.
Gewoon lekker proberen en: alles opschrijven wat je gedaan hebt en hoe het uiteindelijke resultaat is. Daar kun je heel veel uit teruglezen en leren.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten