Hallo iedereen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Elise_en_michel

Hallo iedereen

#1 Bericht door Elise_en_michel » 28-01-2021 11:57

Dag iedereen,
We zijn een echtpaar uit België/Dendermonde. Onze kinderen zijn het huis uit en dus hebben we wat meer tijd vrij. We zijn allebei heel bezige bijen. We hebben een heel grote tuin en hebben vroeger dwerggeitjes gehad. Nu komen er in het voorjaar vier melkgeitjes bij ons die we bij de geitenboerderij in de buurt besproken hebben. Eerst was het de bedoeling dat we die geitjes zouden laten lammeren en dat we ze dan zelf zouden melken om kaas te maken. Mijn man is heel veel beginnen lezen over geitenkaas maken en heeft eigenlijk te snel de microbe te pakken gekregen. We kunnen niet wachten tot onze miekes volwassen zijn en melk gaan geven. Dus hebben we wat zaken aangekocht en hebben we bij de geitenboerderij melk gaan kopen. En zo heeft mijn man onze eerste kaasjes gemaakt. We zijn amper drie weken bezig en hebben dus nog niet geproefd van de vaste kazen die hij gemaakt heeft. Die liggen nog te rijpen....Vorig weekend hebben we wel verse kaas gemaakt en geproefd. En die smaakte naar meer.
We hopen alleszins om hier vele tips en tricks te krijgen. En ook af en toe eens een vraagje te mogen stellen. Misschien zullen ze voor sommigen dan wel wat onnozel lijken, maar we zijn echte leken dus hebben we nog héél veel te leren!
We zijn alleszins heel positief ingesteld en willen de donkere periode van corona heel positief vullen!!

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Hallo iedereen

#2 Bericht door Friemeltje » 29-01-2021 09:05

Kaas is altijd een lichtpuntje!
Veel plezier met jullie nieuwe hobby!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2314
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hallo iedereen

#3 Bericht door Jouke » 02-02-2021 11:44

Wat een geweldig leuk plan zeg|!
Ik kan me voorstellen dat wachten dan te lang duurt. Vooral vast lekker oefenen en alles vragen wat je maar wilt weten.
En oh ja: WELKOM!
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten