Hallo!

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nemeni

Hallo!

#1 Bericht door Nemeni » 04-05-2021 11:48

Hoi allemaal!

Ik ben al even te vinden op de facebook pagina maar nu ook op het forum! Ik ben Laura, 30 jaar uit Dongen (Noord-Brabant). Ik werk als promovendus aan de universiteit utrecht waar ik wetenschappelijk onderzoek doe. Door corona zaten we allemaal thuis helaas en ik miste het lab dus toen ben ik maar kaas gaan maken :) Verder heb ik ook een moestuin en vind ik het leuk om daar producten van in te maken enzo!
Mocht je wat willen weten over de wetenschap achter kaas, laat het me maar weten! Verder wil ik nog zeggen dat jullie allemaal zo heerlijk behulpzaam zijn, heel blij mee :)

Groetjes,
Laura

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Hallo!

#2 Bericht door Friemeltje » 04-05-2021 15:10

Hoi Laura,

Welkom op het forum!
Wij zijn altijd heel nieuwsgierig over kaas en alles wat daar mee te maken heeft!

Lees het allemaal op je gemak door, er zijn al een aantal knappe koppen die wat dieper op de materie ingegaan zijn.

En deel voornamelijk je kaas(foto's) en verhalen :-)

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hallo!

#3 Bericht door Jouke » 31-05-2021 14:52

Hoi Laura, welkom!
Wat voor soort kaas wil je gaan maken? Of ben je al begonnen?
Afbeelding

Nemeni

Re: Hallo!

#4 Bericht door Nemeni » 03-08-2021 11:46

Dank! Ik heb al wel wat kaasjes gemaakt (Gouda, Feta, Brie, Cambozola). Meestal struin ik het forum een beetje af op zoek naar het volgende leuke idee!

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Hallo!

#5 Bericht door Friemeltje » 04-08-2021 09:27

Ah hoe is jouw brie geworden? of is het stiekem een camembert?

Leuke ideeen zat: probeer het te roken, geef het een ander smaakje, test met vacuum rijpen en normaal rijpen....etc etc

Nemeni

Re: Hallo!

#6 Bericht door Nemeni » 17-08-2021 20:20

De eerste poging was meer een camembert haha! Maar daarna was het wel een brie geworden gelukig :)

Heb nu idd een vacuumeerder gekocht, dus das top, en hopelijk snel wat maken met lekker chilipepers ofzo! :D

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Hallo!

#7 Bericht door Friemeltje » 18-08-2021 13:09

Mooi, bij mij blijft het allemaal wel een beetje camembert...nog geen goeie brie kunnen maken helaas :-(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten