Joe

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joe
Verse kaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-11-2013 06:46
Contacteer:

Joe

#1 Bericht door Joe » 16-11-2013 02:33

Het heeft even geduurd maar dankzij Herman is het dan toch in orde gekomen. Zal me dan maar even voorstellen ook zeker he. Ik ben joeri(Joe) Helsen, 37 jaar en heb 2 kids 10 en 14, woonachtig in herentals provincie Antwerpen. Ben op het forum terecht gekomen door uit googelen hoe kaas wordt gemaakt, dat is dan weer gekomen door een kleine weddenschap op het werk. Deze hield in dat ik na het vorige weekend kaas zou gemaakt hebben, voorlopig is dit dus gelukt (wel 2x mislukt uht melk), nu nog wachten of het ook naar kaas zal smaken, dus nog 3 weken geduld zeker. Naast men nieuwe hobby kaas maken hou ik me ook bezig met bierbrouwen en wijn maken. Wou de eerste fotokes der ook bij plaatsen maar die krijg ik niet op.

Joe
Verse kaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-11-2013 06:46
Contacteer:

#2 Bericht door Joe » 16-11-2013 02:38

Bij deze dan
Afbeelding

Afbeelding

webmaster

#3 Bericht door webmaster » 16-11-2013 10:14

Nogmaals welkom op het forum Joe! En gezien je vraag naar 2e hands vormen ben je van plan om door te gaan?

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#4 Bericht door Vera » 16-11-2013 10:23

Welkom Joe! Hoe je al niet aan het kazen kan raken....
Veel plezier hier en bij het kaasmaken.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#5 Bericht door johnshadows » 16-11-2013 11:45

Nog een Belg! Yes! :lol: :lol: :lol:
Welkom Joe.
Ik neem even de vrijheid om uw foto's om te keren. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#6 Bericht door johnshadows » 16-11-2013 11:46

Dat ziet er goed uit man.
Inventief geweest zie ik.
Prima. :D
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#7 Bericht door Gerda » 16-11-2013 12:28

Welkom Joe , leuk wijn en bier en kaas.

Wij maken ook wijn, heel amateuristisch en van de druiven uit eigen tuin.

Vertel, dat iemand vanuit een weddenschap kaas gaat maken vraagt om het verhaal!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Joe
Verse kaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-11-2013 06:46
Contacteer:

#8 Bericht door Joe » 18-11-2013 15:31

webmaster schreef:Nogmaals welkom op het forum Joe! En gezien je vraag naar 2e hands vormen ben je van plan om door te gaan?
Ja herman dat ben ik inderdaad van plan, is altijd fijn om iets nieuw te leren en als dit dat nog in de smaak valt waarom zouden we er dan mee stoppen. Zoals eerder gezegd nog een weekje of 3 wachten om het eerste resultaat de hebben maa geduld heb ik leren krijgen van het bierbrouwen en wijn maken. En als er dan tog problemen met smaak of iets dergelijks zou zijn dan weet ik precies waar ik moet zijn om deze op te lossen.

Joe
Verse kaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-11-2013 06:46
Contacteer:

#9 Bericht door Joe » 18-11-2013 15:34

johnshadows schreef:Dat ziet er goed uit man.
Inventief geweest zie ik.
Prima. :D
Tja bij gebrek aan kaasvormen dan moet je je maar behelpen met de dingen die je vindt in een keuken of elders in huis. Momenteel ben ik bezig met het maken van een kaaspers waarvan ik de tekening natuurlijk hier op het forum heb gevonden.

Joe
Verse kaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-11-2013 06:46
Contacteer:

#10 Bericht door Joe » 18-11-2013 15:49

Gerda schreef:Welkom Joe , leuk wijn en bier en kaas.

Wij maken ook wijn, heel amateuristisch en van de druiven uit eigen tuin.

Vertel, dat iemand vanuit een weddenschap kaas gaat maken vraagt om het verhaal!
Wijn de maak ik dus ook van druiven en appels uit de tuin en dat is hier ook redelijk amateuristisch wat daarom niet slechter dan al de dingen die je er tegenwoordig voor kan kopen.
Tja en dan dat verhaal, het was in het begin allemaal te doen om yoghurt, een collega van me vertelde me dat hij bezig was met yoghurt te maken, hij had op een loopwedstrijd namelijk een yoghurt maker gewonnen.
Toen ik hoorde dat het eigenlijk simpel was ben ik beginnen googelen en te weten gekomen dat yoghurt maken ook ging in een thermos en dat ben ik dan direct beginnen doen toen ik thuiskwam van mijn werk en idd die avond(werk momenteel in de nacht) had ik een liter yoghurt.
Ik was verbaasd dat het zo simpel was dat ik dacht "ik maak zelf mijne kaas". Toen ik dit vertelde op men werk werd er eerst wat mee gelachen en zeiden ze dat ik pater of trappist moest worden omdat ik toch alles zelf maakte.
Hierop heb ik toen geantwoord "wel wedden dat het me dit weekend lukt om kaas te maken".
Natuurlijk wist ik van kaas niks, ik wist wel ongeveer hoe het werkte en ben eerst aan de slag gegaan met melk uit bussen(uht). Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik hiermee bezig geweest en het resultaat was 12 liter melk weg. Dan ben ik op zondag namiddag hier in de buurt bij de boer geweest en heb daar dan verse melk gekocht en het reultaat hiervan was dus mijn eerste kaasje van 350gr.
En nu maar hopen dat het een lekkere kaas zal worden zodat ik weer een leuke en lekkere hobby bij heb, als we dan nog ergens de tijd vinden om alles te doen dan is dat meer dan welkom.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten