Stel je voor: Kevin

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
kvanhoorn

Stel je voor: Kevin

#1 Bericht door kvanhoorn » 06-02-2014 13:35

Hallo,

Ik ben Kevin en ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik wil beginnen met kaas maken. Ik heb al een aantal keer bier gebrouwen, maar wil nu graag een bierkaasje maken.
Ik heb al diverse recepten op internet gevonden voor "gewone" kaas, hier heb ik allemaal tools voor nodig, maar ik wil hier graag meer informatie vinden over welke tools het beste zijn.
Ik woon in de omgeving Eindhoven, misschien dat er iemand hier in de buurt woont, zodat ik eens kan kijken hoe een ervaren kaasmaker te werk gaat.
Het voordeel van Eindhoven is dat ik kan beschikken over verse melk (Genneper Parken).

Met vriendelijke groet,

Kevin van Hoorn

stef
Jong belegen kaas
Berichten: 173
Lid geworden op: 26-11-2013 20:05
Contacteer:

#2 Bericht door stef » 06-02-2014 14:03

Welkom op het forum Kevin , aan informatie zal het hier niet ontbreken.. Succes
Warme groeten
Stef.

I'm maybe a dreamer but I'm not the one who sleeps.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#3 Bericht door Gerda » 06-02-2014 16:24

Hoi Kevin en welkom op het kaasforum.

Tja je bent hier welkom maar zit een beetje ver weg, weet niet goed wie er bij jou in de buurt zit, Michel geloof ik al is het daar wat stil rondom kaas.

In ieder geval vind je op het forum genoeg om al eens zelf aan de slag te gaan, gewoon lezen, proberen en doen. De beste manier.

Heel veel plezier hier!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

webmaster

#4 Bericht door webmaster » 06-02-2014 16:43

Hallo Kevin, nogmaals welkom op het forum!
Ook ik zit een stuk uit de buurt. Ik weet niet of ik dat alleen heb als beheerder van het forum, maar bij mij staat bovenaan een link naar een gebruikerslijst. Daar staan een paar Brabanders op...
Op zich heb ik ervaring met "bierkaasjes", kijk ook naar de rubriek "Kaasje van de maand", daar staat ook het e.e.a. bij.
En stel gerust alle vragen die je hebt, as ik jou was zou ik trouwens eerst beginnen met "gewone" Goudse kaas, zie recept van "Baby Gouda". Overigens valt dat "gewone" wel mee, het is best bijzonder om je eigen gemaakte kaas te eten....

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#5 Bericht door Elke » 06-02-2014 16:49

welkom Kevin , wij wonen in Beerzel dus ook niet echt in de buurt
met de steun van dit forum willen we je graag door je eerste kaaservaring loodsen !

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#6 Bericht door Vera » 06-02-2014 17:11

Hallo Kevin, welkom!
Ik zit ook al helemaal niet bij je in de buurt. Maar wat de anderen al schrijven, je zult hier steun genoeg kunnen vinden en lees je vooral goed in, dan gaat het zeker lukken.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

kvanhoorn

#7 Bericht door kvanhoorn » 07-02-2014 08:53

Wat een warm welkom allemaal, ik had niet verwacht dat er zo weinig kaasmakers in Brabant zouden zitten.
Het is jullie tip om toch met een "gewone" kaas te beginnen, dus ik zal kijken naar de "Baby Gouda".

Welke set kan ik het beste aanschaffen om te produceren?
Is dit: h t t p : / / w w w .zelfkaasmaken.nl/kaasmaakset-basis-zelfkaasmaken.html met een kaaspers dan alles wat ik nodig heb?
Kan het ook goedkoper? (misschien vind ik het wel helemaal niet leuk).

Met vriendelijke groet,

Kevin

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#8 Bericht door Elke » 07-02-2014 09:07

Ja hoor Kevin, het enige wat je echt nodig hebt is stremsel, dat moet je kopen, verder kan je beginnen :
Een gewone kookpot
Karnemelk zonder suiker
Een plastieken stevige vorm waar je gaatjes in kan prikken, en met een deksel dat je naar beneden kan duwen
Iets om te roeren
Een heel dunne doek, type neteldoek, maar zo fijn mogelijk
Een zift
Gewichten, vb. Pakjes suiker, gevulde petfles van water
Een nauwkeurige thermometer, liefst digitaal , die gaan sneller

En dan kan je al aardig op weg, je zal wel merken , dat wanneer je het leuk vind je vanzelf gaat zoeken achter betere alternatieve

Veel succes !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten