voorstellen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marlies

voorstellen

#1 Bericht door Marlies » 18-03-2014 18:01

Hoi,
Ik ben Marlies, woon in het mooie Salland op een kleine boerderij. Ben druk bezig met allerlei zaken zelf maken (moestuintje, jammetjes, wildplukken, yoghurt etc) en kaas maken staat als volgend punt op mijn actielijstje... Dus eerst maar eens meelezen, info verzamelen etc voor ik er aan begin. Zodoende kwam ik op dit forum terecht.
Verdere hobbies; paarden, koken, jagen (actief met onze roedel honden).
Ik hoop binnenkort de eerste resultaten te kunnen delen met jullie.

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#2 Bericht door Elke » 18-03-2014 18:06

Welkom Marlies, veel plezier met het inlezen :lol:

Grappig nog een honden en paarden lid bij !

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 18-03-2014 18:17

Hartelijk welkom Marlies! Fijn iemand met een moestuin erbij! Hier worden ook volop jammetjes, siropen en likeuren gemaakt.
En paarden! Heb je zelf paarden?
Meelezen is ok, meeschrijven wordt ook op prijs gesteld....

Veel plezier.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

webmaster

#4 Bericht door webmaster » 18-03-2014 19:14

Nogmaals welkom Marlies! Er valt hier zat te lezen en als je er niet uitkomt, gewoon vragen!

Marlies

beestenbende..

#5 Bericht door Marlies » 18-03-2014 19:26

Vera schreef:Hartelijk welkom Marlies! Fijn iemand met een moestuin erbij! Hier worden ook volop jammetjes, siropen en likeuren gemaakt.
En paarden! Heb je zelf paarden?
Meelezen is ok, meeschrijven wordt ook op prijs gesteld....

Veel plezier.
Ja Vera, 4 paarden, 20 fretten, 50 honden en straks nog kippen... pluizig volk genoeg hier.
Ik heb onlangs ook zelf Sloe Gin gemaakt, is ook erg lekker. Een typisch engels drankje voor jagers en buitenlui.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#6 Bericht door Vera » 18-03-2014 19:40

Zo Marlies, dat is een berg paarden! Heb je ze thuis staan?
Wat doe je er zoal mee?
50 Honden! Hier een stukje verderop wonen mensen die sledehonden hebben, zij hebben er ca 40 en daar hebben ze een dagtaak aan.....
Wat doe je met de fretten als ik vragen mag?
Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten.

Wij hebben 2 Fjorden, daar rijden we mee onder het zadel (sinds mijn ongeluk wat minder), maar wel veel aangespannen. En heel pover 1 Labradorteefje.

Sloe Gin, vertel! Misschien handig als je het recept gelijk bij zelf likeur etc maken zet?
Ik maak bij voorkeur likeur van vers fruit, maar ben inmiddels 'gevallen' voor de Waldlikeur die John hier op het forum plaatste.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Marlies

#7 Bericht door Marlies » 18-03-2014 19:59

Vera schreef:Zo Marlies, dat is een berg paarden! Heb je ze thuis staan?
Wat doe je er zoal mee?
50 Honden! Hier een stukje verderop wonen mensen die sledehonden hebben, zij hebben er ca 40 en daar hebben ze een dagtaak aan.....
Wat doe je met de fretten als ik vragen mag?
Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten.

Wij hebben 2 Fjorden, daar rijden we mee onder het zadel (sinds mijn ongeluk wat minder), maar wel veel aangespannen. En heel pover 1 Labradorteefje.

Sloe Gin, vertel! Misschien handig als je het recept gelijk bij zelf likeur etc maken zet?
Ik maak bij voorkeur likeur van vers fruit, maar ben inmiddels 'gevallen' voor de Waldlikeur die John hier op het forum plaatste.
ja, onze paardjes, op 1 na, staan bij huis, allen KWPN. 3 merries, 1 ruin.
Die dagtaak, ja, dat klopt. Met de fretten fretteren wij, meestal in Schotland en Engeland, op konijnen. (Schadebestrijding).
Sloe Gin wordt gemaakt van gin of jenever, ik gebruik duitse Korn, wat op sleedoornbessen wordt gegoten. Daarbij gaan suiker en kruiden en dan twee maanden rijpen. Heerlijk! Ik ga het straks ook maken van onze zwarte bessen, gewoon omdat we niet willen wachten tot de sleedoornbessen weer rijp zijn..hihi.. Heb ook kruidendrank (zonder alcohol) gemaakt van vlierbessen. Mijn wederhelft vindt dat ontzettend lekker. Ik ga zeker eens kijken naar de waldlikeur van John. Dank voor de tip. Ik was nog niet zo ver op het forum geweest.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#8 Bericht door Gerda » 18-03-2014 20:30

Welkom op het forum en veel leesplezier alvast.

Jeetje dat je nog tijd hebt om kaas te maken, hahaha!

Vooral lekker posten en kaas laten zien!

gezellig!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten