voorstellen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
lihiho

voorstellen

#1 Bericht door lihiho » 23-03-2014 17:15

Hallo ik ben Lian en ben schapenmelker van beroep. (friesland)
elke dag melk ik 2x per dag ongeveer 300 schapen.

eerder was ik melkveehouder (koeien) en maakte ik ook mijn kazen zelf. Dit is wel al zo'n 15 jaar geleden en er zijn ook wel inzichten veranderd heb ik gemerkt. maar de uitdaging is er natuurlijk altijd.

Omdat ik gek ben op kaas en andere zuivelproducten heb ik mijn Kaasmaakspullen weer van "zolder" gehaald om nu weer te gaan kazen.
Ik mag graag koken en bakken met verse spullen en wat is er dan mooier om het zelf te maken en het echt vers te kunnen gebruiken.
De uitdaging is ook om alle restproducten te gebruiken voor van alles en nog wat. Ik mag graag experimenteren en heb in mijn omgeving gewillige afnemers om te testen :-)

Nu ik ook over verse schapenmelk kan beschikken is dit een mooie gelegenheid weer lekker bezig te gaan.

Ik moet nog gaan beginnen maar ben me al vast wat aan het inlezen.

groeten lian

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#2 Bericht door Elke » 23-03-2014 17:17

Welkom hier op het forum !

wow , schapenmelker ! komt dat overeen met geitenmelken qua procedure van melken enzo ?

ik vind al zo moeilijk geitenmelk hier , voor schapenmelk zou ik het helemaal niet weten !!

webmaster

#3 Bericht door webmaster » 23-03-2014 19:39

Hallo Lian en nogmaals welkom.
Waarom zit je helemaal in Friesland en niet ergens in de omgeving Waddinxveen???
Mijn leverancier voor schapenmelk zit helemaal in Goudriaan (45 minuten met de auto) en ik ben gek op schapenkaas. Manchego, Roquefort, gemengd met geitenmelk voor feta, noem maar op...
Welk ras heb je en melk je jaar rond?
groetjes,
Herman

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#4 Bericht door Vera » 23-03-2014 19:45

Elke schreef:
ik vind al zo moeilijk geitenmelk hier , voor schapenmelk zou ik het helemaal niet weten !!
Schapen gaan houden kan een goede oplossing zijn Elke! Afbeelding
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten