Kennismaking

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Petra

Kennismaking

#1 Bericht door Petra » 28-03-2014 15:07

Hallo ik ben Petra en altijd bezig met van alles en nog wat.een paar jaar geleden kwamen wij in Alkmaar een thuispakketje tegen om zelf kaas te maken nooit meegenomen toen maar altijd spijt van gehad. Sindskort heb ik een startpakket gekocht hartstikke blij natuurlijk. Ik heb inmiddels al 3 kaasjes zelf gemaakt maar alle drie mislukt haha zal een lange weg worden denk ik. Ik hoop op dit forum wat raad en advies te krijgen als een beginneling als ik kan ik dat vast en zeker gebruiken

rudy
Jong belegen kaas
Berichten: 183
Lid geworden op: 11-11-2013 16:52
Contacteer:

kennismaking

#2 Bericht door rudy » 28-03-2014 15:58

Welkom Petra op het forum. Wat Ladage zegt is waar, van onze fouten leren we het meest. Ook de andere forumleden helpen u graag met u problemen over het kaasmaken. En ik kan u verzekeren; hier zitten kleppers bij wat betreft het kaasmaken., alhoewel ik mij nog niet bij deze categorie kaasmaker mag beschouwen.
U hoeft geen schroom te hebben om vragen te stellen. Ikzelf ben nog een beginner.

mvg

Rudy :D

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 28-03-2014 16:42

Hallo Petra welkom in kaasmakersland!
Mislukte kazen hebben we allemaal gehad hoor, volhouden, vragen, lezen en dan weer proberen.
Wat mislukte er bij je? Of wil je er niet over praten.....
Afbeelding
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#4 Bericht door Gerda » 28-03-2014 20:05

Welkom Petra.
De aanhouder wint dus houd moet, allen hebben we die startprikkels gehad voor er eindelijk een lekker kaasje op tafel komt en zelf nu gaat er wel eens wat mis!

Lees kan ik je aanraden, er staat een schat aan info op het forum.
Recepten noem maar op, en vraag zo veel je wilt, iedereen wil graag helpen.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

webmaster

#5 Bericht door webmaster » 29-03-2014 19:26

Petra, een stukje advies: Noteer exact als je kaas maakt de temperaturen, hoeveelheden en de tijden. Dit helpt als er iets mislukt, want dan kan je precies aangeven wat je hebt gedaan en kunnen anderen hun mening daar gefundeerd over geven en gedetailleerd raad geven0
En als de kaas wel is gelukt, dan weet je nog hoe je het hebt gedaan :).

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#6 Bericht door Elke » 01-04-2014 20:52

welkom Petra, ik hoop dat je even veel plezier beleeft aan het kaasmaken als wij !

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#7 Bericht door Gerda » 30-05-2014 09:17

Hoi Petra,

Heb jouw berichten afgesplitst en een nieuw topic aangemaakt Goudse van petra. Zo kunnen we al jouw kaasmaak activiteiten bijhouden en houden we de info bij elkaar,

Groetjes Gerda

http://zelfkaasmaken.forum2go.nl/goudse ... -t613.html
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast