Ruud

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ruud

Ruud

#1 Bericht door Ruud » 20-04-2014 14:09

Hallo allemaal,
Mijn naam is Ruud, ik ben 51 jaar oud. Ik woon, nu nog, in Alphen aan den Rijn. Ik sta op het punt om bij m'n Noorse vriendin in Noorwegen te gaan wonen.
Één van de dingen die ik mis in Noorwegen is een lekker stukkie kaas. En zo kwam ik op het idee om zelf dan maar kaas te gaan maken. Ik kreeg de kans om stage te lopen bij een kaasboererij. En daar maken we zo'n 200 baby-boeren-Gouda's per keer.
Omdat ik het kaas maken steeds leuker begin te vinden ben ik nu aan het uitzoeken of ik het op professionele basis in Noorwegen zou kunnen gaan doen.

webmaster

#2 Bericht door webmaster » 20-04-2014 14:31

Hallo Ruud, vanuit Waddinxveen nogmaals welkom op het forum!
Leuk dat je naar Noorwegen gaat en daar kaas wilt gaan maken. Als je boven de berichten naar de gebruikerslijst gaat, dan zal je zien dat er meer leden van het forum in Noorwegen zitten, waaronder een professional (Jaap) die daar tijdelijk op een kaasmakerij werkt.
Veel succes en als je vragen hebt, stel ze gerust! Maar zo te lezen heb je al het nodige aan ervaring opgedaan....

met vr. groet,
Herman

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 20-04-2014 14:54

Hallo Ruud, welkom in ons midden. Wat leuk naar Noorwegen verhuizen en daar kaas gaan maken. Goed dat je stage kan lopen op een kaasmakerij als voorbereiding!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#4 Bericht door Gerda » 20-04-2014 17:20

Hallo Ruud,
Welkom op het forum en wie weet krijg je hier de fibes om meer te maken dan alleen Gouda. Het forum word steeds actiever in allerlei kazen.

Hoop wat van je toekomstige woonplek te zien in het ik vertrek forum.
Ik ben gek op de verhalen en foto's :wink:

Vertel je ons wat meer van je plannen??
Leuk, leuk.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#5 Bericht door Elke » 20-04-2014 19:08

welkom Ruud

wat fijn dat je een stage hebt kunnen lopen op een kaasmakerij !
hier in belgie houdt iedereen zijn recepten en geheimen angstvallig voor zich , en kan je dus niet "gaan" leren

je moet hetzelf maar uitzoeken :?

Ruud

#6 Bericht door Ruud » 22-04-2014 19:36

Dank jullie wel voor het warme welkom. Ik heb al heel veel ideeën opgedaan op dit forum, waarvan ik er zeker een paar ga uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#7 Bericht door Gerda » 22-04-2014 19:41

Dat zou leuk zijn Ruud!

In ieder geval veel plezier bij het kaasmaken.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

webmaster

#8 Bericht door webmaster » 23-04-2014 07:30

Ruud schreef:Dank jullie wel voor het warme welkom. Ik heb al heel veel ideeën opgedaan op dit forum, waarvan ik er zeker een paar ga uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte.
...en we zijn dol op foto's....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten