Nieuwkomer

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
deGroot

Nieuwkomer

#1 Bericht door deGroot » 12-05-2014 19:24

Hoi allemaal,

Ik ben Edgar, 39 jaar en ik woon in Groningen.

Vroeger wilde ik er niets van weten maar tegenwoordig ben ik bijna verslaafd aan kaas. En nu wil ik een stap verder....zelf maken.

Nou heb ik één probleem... ik ben autistisch. Dat merk je meestal niet aan me maar soms helaas wel.
Voordeel ervan is wel dat ik alles wil weten en net zo lang doorga tot ik het weet. Soms door zelf me suf te zoeken, soms door vragen te stellen.
En juist om het laatste heb ik mij aangemeld op dit forum maar ook om later mijn voortgang en resultaten te kunnen delen. ik hoop echter wel dat ik het volhoud en ermee doorga zodat ik misschien zelfs wel vragen van anderen kan beantwoorden... het zou leuk zijn.

Hopelijk leest iedereen dit en kan mij soms voor dingen vergeven. Ik schrijf spreektaal en ik ben behoorlijk direct. dat kan soms aanvallerig overkomen of misschien zelfs beledigend. NIETS ervan zal waar zijn. Ik ben gewoon wie ik ben en ik laat iedereen in zijn waarde. de mensen die mij proberen te helpen, zal ik nooit beledigen. Mocht je het idee hebben, stuur ff een pm.

Ik hoop op een leuke tijd hier. Ik heb nu al een paar vragen maar ik zal mijn best doen ze te plaatsen in de juiste categorieën.

Ik ben momenteel nog bezig met het bouwen van een tuinhuis. Dat wordt straks de plek waar mijn kazen moeten gaan rijpen. Dus ik ben nu nog bezig met kennis verzamelen en de juiste equipment te verzamelen. Nu zul je waarschijnlijk zeggen, begin met 12 euro uit te geven en probeer het eerst... nah, it's not like me... het moet gelijk goed gaan. Hoogmoed? yep :)
Maar ik weet dat ik dat kan.

Ik had een foto willen plaatsen van mijn tuinhuisin aanbouw, maar dat mag nog niet. Dus die plaats ik later wel.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#2 Bericht door Gerda » 12-05-2014 19:30

Welkom Edgar,
Veel plezier met het kaasmaken.
Mocht je te direct worden fluiten we je wel terug ;)
voor de rest, lees en leef je uit, want info staat er genoeg op de site!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

deGroot

#3 Bericht door deGroot » 12-05-2014 19:52

Hahaha, dank je Gerda!

er is inderdaad enorm veel nuttige info en ik heb al heel veel gelezen. Maar ik heb nog steeds vragen en bevestigingsantwoorden nodig :)
Alles komt met de tijd. Het beginnen met maken van de kazen kan pas als mijn tuinhuis klaar is. En gezien het weer van de laatste tijd duurt het nog wel even :)

Maar ik heb er wel enorm zin in... de rijptijd zal een hel worden om door te komen... maar ff zien hoe ik dat ook nog ga overleven hahaha

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#4 Bericht door Vera » 12-05-2014 19:53

Hallo Edgar!
Wat leuk dat je kaas wilt gaan maken en wat goed dat je jezelf op deze manier voorstelt, petje af. Afbeelding
Ik denk dat we allemaal je graag in de waarde willen laten, gaan wij op onze beurt in de fout, stuur een PB.
:wink:

Vraag, vraag, vraag, dat is de beste manier om van elkaar te leren.
Ik ben benieuwd naar je tuinhuis in aanbouw. Post maar dan kun je vanzelf snel foto's zetten.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

deGroot

#5 Bericht door deGroot » 12-05-2014 19:55

En nu kan ik wel een foto plaatsen :)
Dus bij deze mijn tuinhuis in aanbouw

Afbeelding

deGroot

#6 Bericht door deGroot » 12-05-2014 19:57

dank je wel Vera :)

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#7 Bericht door Vera » 12-05-2014 20:01

Ziet er prachtig uit!
Leuk onderschrift heb je, dat kan ik alleen maar 'onderschrijven'......
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

deGroot

#8 Bericht door deGroot » 12-05-2014 20:08

dank je alweer vera... ja, ik meen het. Ik eet zelfs geen pasta meer uit een pakje. Ook dat maak ik zelf, zelfs macaroni, fusilli en penne met eieren ipv water.
enige uitzonderingen zijn bonen en tomaten. Dat is soms zelfs beter dan verse, als ze maar biologisch zijn en verder geen toevoegingen inzitten.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#9 Bericht door Vera » 12-05-2014 20:15

Oei, zover ga ik (nog) niet pasta zelf maken heb ik ooit een keer gedaan, maar dat werd een kledderboel.
Groente komt bij ons vrijwel voor het hele jaar van de tuin. Van het weekend nog tomatensoep gemaakt van ingemaakte tomaten. Alles onbespoten. Zo weet je wat je eet.
Bakken ons eigen brood, maken zelf yoghurt en van die yoghurt weer ijs. Karnemelk, likeur, zoetzuur, jam, vruchtensiroop etc. Maar ik moet erbij zeggen ik heb de tijd ervoor.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#10 Bericht door Elke » 12-05-2014 20:22

Dag Edgar, welkom hier , ik heb zo de indruk dat we er een spraakwaterval bijhebben ! :lol:

deGroot

#11 Bericht door deGroot » 12-05-2014 20:26

yum yum yum
het is maar net hoe je het bekijkt...dan heb ik er ook wel tijd voor.
Maar ik heb soms moeite met de regelmaat ergens in te krijgen.

pasta maken is overigens doodsimpel. 100 gram bloem + 1 ei per persoon.
kuiltje maken van de bloem ei erin en langzaam steeds meer bloem door de ei mengen. Begin met een vork en later met je handen. Goed kneden en een half uur in folie laten rusten in de koelkast.
dat wordt geen kliederboel... dat wordt lekker!!

rol uit tot dunne plak en vouw het op...snij dan dunne stroken en je hebt tagliatelle... foolproof :)

Ik heb dit apparaat online gevonden... een pasta gitaar... authentieker dan dat kan bijna niet :)

Afbeelding

resultaat...

Afbeelding

deGroot

#12 Bericht door deGroot » 12-05-2014 20:27

hahaha, dank je elke... euhhhh... wees dan maar blij dat je me in het echt niet kent :p lol

webmaster

#13 Bericht door webmaster » 12-05-2014 20:53

Hallo Edgar, nogmaals welkom op het forum!
Knap dat je jezelf op deze manier voorstelt, als vader van een licht-autistische dochter weet ik dat deze openheid best wel lastig kan zijn, maar anderzijds ook een hoop duidelijkheid geeft richting anderen.
Daarbij ben ik zelf software-engineer en herken dus bij mezelf (en bij vele collega's :) ) ook nogal wat eigenschappen in die richting...
Waarschijnlijk ook de reden dat hobbies bij mij altijd nog al groots worden aangepakt al heb ik gelukkig nog geen tuinhuisje in de planning!
Een vraag er vooral op los...

deGroot

#14 Bericht door deGroot » 12-05-2014 21:13

thnx Herman,

ik heb er zelf geen probleem mee... anderen meestal wel. Maar ik ben wel zo, respecteer je mij niet om wie ik ben, respecteer ik jou ook niet en vind ik het wel best.

ik ben gewoon wie ik ben... deal with it :)

nare voor mij is dat het alleen nog maar een half jaar geleden gediagnotiseerd is. Dus ben een hoop mensen kwijtgeraakt en moet ik het nu helemaal alleen rooien. Maar ja, dat doe ik al 16 jaar dus probeer ik het beste er maar van te maken. Jaren geleden enorm veel plezier gehad in fotografie en sinds 2 jaar flink bezig met koken en aanverwanten.

Nils
Overjarige kaas
Berichten: 1152
Lid geworden op: 11-07-2013 00:43
Contacteer:

#15 Bericht door Nils » 12-05-2014 22:12

Welkom, door vragen te stellen leer je de beste kazen te maken!

deGroot

#16 Bericht door deGroot » 12-05-2014 22:13

thnx Nils, zo denk ik er ook over :D

SOFIE
Verse kaas
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-09-2013 18:15
Contacteer:

#17 Bericht door SOFIE » 15-05-2014 21:12

Cool Edgar en welkom op de kaasforum :)

deGroot

#18 Bericht door deGroot » 15-05-2014 21:43

dank je wel Sofie

Petra

#19 Bericht door Petra » 20-05-2014 21:27

dag edgar

respect voor je dat je dit wilt delen met ons geweldig.
ik hoop dat je veel zal leren , ik doe dat in ieder geval wel

:}

deGroot

#20 Bericht door deGroot » 20-05-2014 21:35

dank je wel Petra... sja ik moet wel. Als ik het niet vertel dsn word ik snel genegeerd en wil niemand meer mij helpen omdat ik anders ben... dus moet ik het wel vertellen zodat men het snapt waarom... ik weet het nog maar een half jaar, dus ik moet nog leren ermee om te gaan.... maar gaat goed komen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten