Hallo Kaasbazen

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mink

Hallo Kaasbazen

#1 Bericht door Mink » 26-05-2014 17:36

Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben Mink, en ik studeer in Arnhem. In mijn vriendengroep maken we best vaak grappen over Kaas. Ik weet niet meer hoe het ontstaan is. Iets met dat de ultieme droom van elke man 'Kaasboer in Griekenland' zou moeten zijn. Toen ik me verveelde bedacht ik me opeens: 'goh kaas, zou je dat niet zelf kunnen maken?'. Na een beetje zoeken kwam ik hier op uit. En ik moet zeggen, wat een grappig en ook vooral handig forum hebben jullie hier!
Helaas heb ik de komende tijd nog geen tijd om kaas te maken. Iets met studie enzo, en ik denk dat mijn huisgenoten er ook niet op zitten te wachten dat ik overal kazen neerleg in een studentenhuis. Daarom ben ik van plan om in de zomer aan de bak te gaan met het maken van Kaas. Mijn ouders wonen in Neede op een woonboerderij, dus dat is wat meer geschikt. Moet daar nog even zoeken naar Verse Koemelk, maar ik vermoed dat ik dat ik nog wel kan vinden.
Ik ga eerst eens proberen de gewone 'Goudse Kaas' te maken. Daarna wil ik wel wat dingen gaan proberen met Gruyère of Emmentaler. Ook wil ik proberen wat 'nieuwe' soorten kaas te maken. Iets met Honing-Mosterd, frambozenazijn of mango-chili. Misschien dat die dingen onhaalbaar zijn, maar dat ga ik nog verder bekijken en uitproberen. Denk dat jullie nog wel van me horen.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#2 Bericht door johnshadows » 26-05-2014 18:01

Je gaat een bezig baasje zijn als ik dat zo lees!
Alvast heel erg welkom nr 99. :wink: :lol:
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 26-05-2014 18:15

Hallo Mink, hartelijk welkom!