Danuta

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

Danuta

#1 Bericht door Danuta » 18-07-2013 10:53

Hi Ik ben Danuta, 58, woon met partner in Utrecht en straks vast in Oostenrijk omdat we daar het meeste zijn. We hebben honden, kat , kippen en schapen.

Koken, bakken en expirimenteren zijn mijn grootste hobbies waaronder ook wat kaas maken als ik de tijd heb. Onder aan mijn oprijlaan wonen veel boeren en daar kan ik dan ook makkelijk aan rauwe melk komen :)

Mijn partner drinkt meestal rauwe melk die ik wel even afroom voordat hij hem te pakken neemt :)

Ben nu nog op zoek naar een beorderij waar ik geiten en of schapenmelk kan kopen op regelmatige basis daar mijn partner dol is op bvb feta.


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#2 Bericht door johnshadows » 18-07-2013 11:32

Welkom op het forum Danuta. :D
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

webmaster

#3 Bericht door webmaster » 18-07-2013 14:01

Welkom Danuta,

mmm, Oostenrijk, volop Alm kaese. Ik weet in Kaernten nog een adres van een Almkaeserei die te bezichtigen valt...
Adres voor schapenmelk heb ik voor je: Teus den Bouter, Noordzijde 54, 2977XA Goudriaan.
Geitenmelk koop ik hier in Waddinxveen...

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#4 Bericht door Danuta » 18-07-2013 14:44

webmaster schreef:Welkom Danuta,

mmm, Oostenrijk, volop Alm kaese. Ik weet in Kaernten nog een adres van een Almkaeserei die te bezichtigen valt...
Adres voor schapenmelk heb ik voor je: Teus den Bouter, Noordzijde 54, 2977XA Goudriaan.
Geitenmelk koop ik hier in Waddinxveen...
Grijns, ik bedoelde eigenlijk hier in Kärnten, in Nederland ben ik bijna nooit :)
Mijn vriendin hier boven mij had ook een kleine Käserei, pas mee gestopt vanwege leeftijd, nu moet ik het zelf doen...er zijn hier zoveel Käsereien. Op allerlei hoogtes..

Ik vind ze zelf niet bijzonder interessant omdat ze toch kaas en aanverwanten maken in grotere hoeveelheden, lichte voorganger van de industrie...ik ga liever naar de prive mensen die slechts zeer kleine oplagen maken zodat het voor mij ook veel beter te volgen is wat en hoe iets te doen is binnen mijn eigen kunnen en mogelijkheden :))

Maar bedankt voor het schapenmelk adres, dat geef ik door aan een vriendin van mij die op zoek is :))


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#5 Bericht door Gerda » 18-07-2013 14:56

welkom Danuta.

leuk dat je de link gevolgd hebt.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#6 Bericht door Danuta » 18-07-2013 15:03

Nog bedankt Gerda, het Duitse forum waar ik bij zat is helaas opgeheven en ik ben nog steeds lerende dus ik zocht wat anders....en in eigen taal is het wat makkelijker :)) Ik heb wel een klein keukentuinforum opgezet waar ik nog de kantjes aan het bijslijpen ben maar een kaasforum er ook nog bij vond ik wat te veel omdat ik nog enige forums onder mijn beheer heb, dus ik ben blij dat er al eentje is :))

En de rest ook bedankt voor het vriendelijke welkom :)

MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

webmaster

#7 Bericht door webmaster » 18-07-2013 16:15

Ik word nieuwsgierig, waar ongeveer in Kärnten? In 2011 op vakantie geweest in Tigring, tussen Feldkirchen en Klagenfurt...
Geef die vriendin behalve het adres voor schapenmelk ook het adres van het forum door, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#8 Bericht door Danuta » 18-07-2013 16:24

Ik woon in Kamering, Gemeinde Paternion, dat is ongeveer halverwege tussen Spittal an der drau en Villach in, Als je Pfarre Kamering in geeft bij Google maps kun je zelfs bij mij in de tuin kijken met sateliet want in dat huis woon ik :))


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#9 Bericht door Vera » 18-07-2013 19:04

Hallo Danuta, leuk versterking!

Ik ben benieuwd naar je keukentuinforum.

Grappig er zijn hier iets van 10 leden - maar heel internationaal - Nederland - Belgie - Duitsland en nu ook Oostenrijk.....
Kazen zonder grenzen was ook een mooie naam voor het forum geweest.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

webmaster

#10 Bericht door webmaster » 18-07-2013 19:49

Danuta schreef:zelfs bij mij in de tuin kijken met sateliet want in dat huis woon ik :))
Ik word jaloers :lol:

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#11 Bericht door Danuta » 18-07-2013 20:42

grin, dan doe ik er nog een scheutje bovenop.....

Afbeelding

Afbeelding

MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#12 Bericht door Danuta » 18-07-2013 20:58

Hi Vera

Het keukentuin forum heb ik hier staan :
http://kruidmoes.4rum.nl/index.php

Ik zit ook op het moestuinforum http://www.moestuinforum.nl/ dat ook een leuk en informatief forum is maar ik wilde iets minder gestructureerd en iets meer sociale interactie zonder dat men gelijk of topic begint te roepen :))

Nog maar net op gezet, zou er eigenlijk reklame voor moeten maken maar ik heb het op het moment druk, het is erg warm hier terwijl er eigenlijk veel gedaan moet worden en er bleek gisteren bloedluis in het grote kippenhok te zitten dus als een gek aan het werk en zo is er altijd wel wat hier. In september trouwen we , mijn partner en ik.

Een huwelijk op afstand regelen heeft zo zijn problemen maar ben bijna rond nu, ben bezig met de kaarten en dan neem ik een paar dagen vrij, haal wat extra melk en ga eens aan de gang :))

MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

webmaster

#13 Bericht door webmaster » 18-07-2013 20:59

Juist ja. Eind volgende week begint mijn vakantie. En de verbouwing dus. Dit jaar dus niet weg, geen temperaturen van 30C in zo'n omgeving, maar aan de slag. Staat tegenover dat ik hier schapenmelk en geitenmelk kan kopen (als ik de komende weken tijd zou hebben om kaas te maken :( )

Danuta
Extra belegen kaas
Berichten: 352
Lid geworden op: 17-07-2013 10:20
Contacteer:

#14 Bericht door Danuta » 18-07-2013 21:13

Brrrr...verbouwen, wij volgend jaar, nieuwe vloer in de keuken, nieuwe keuken en als het kan 1 van de badkamers doen....dus ik voel met je mee....

Ik haat deze temperaturen, mijn partner vind het geweldig, ik weiger het huis uit te komen in de middag....

Ik wil sneeuw, bergen er van :)) De Tuinkabouter (zo noem ik mijn partner op internet :)) heeft eergisteren een grote sneeuwfrees gekocht dus van mij mag het gaan vallen....nu dus (me kijkt verwachtingsvol naar buiten.....) mja ik denk dat ik nog even moet wachten :))

Ik oop dat je verbouwing snel en voorspoedig verloopt en het niet te warm wordt....dat werkt wat prettiger.


MVG


Danuta
MLG

Danuta en de Bende van Donnersbachwald.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten