materiaal

Hier is de plek om berichten te plaatsen over evenementen of links naar interessante sites.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
erico321

materiaal

#1 Bericht door erico321 » 04-06-2015 15:57

Ik ben deze week bij Rademaker in de Hoef geweest, ik ben tot de conclusie gekomen dat je voor alle culturen, kruiden, zuursel, vormen en alle andere aanverwanten niet naar het buitenland hoeft te gaan shoppen.
Dit fijne bedrijf en gastvrij heeft werkelijk ALLES op het gebied van kaasmaken. Ze hebben dan wel niet een web shop maar je kunt per telefoon alle vragen en problemen die je tegenkomt, beantwoord krijgen.
Super bedrijf.

webmaster

#2 Bericht door webmaster » 04-06-2015 17:46

Alleen als je ander culturen wilt hebben dan een standaard mesofile cultuur of de opmerking dat je ipv een thermofiele cultuur ook yoghurt kunt gebruiken, dan zal je voor dat soort zaken ergens anders terecht moeten.
Of je moet grote hoeveelheden cultuur kopen.
En eerlijk gezegd vind ik persoonlijk het niet hebben van een webshop niet meer van deze tijd...

erico321

#3 Bericht door erico321 » 04-06-2015 21:18

Zoals ik al zei je kunt er alles kopen ook in kleine hoeveelheden. Hij is ingericht op het professionele gebruik waar het bedrijf Rademaker een begrip in is. Ik heb het ook over diverse culturen gehad zoals de mesofiele als de thermofiele en alles is leverbaar, maar ja je moet wel even telefonisch contact maken en dat is misschien voor een aantal mensen best een drempel.
En een webshop heeft ook een groot nadeel het is onpersoonlijk en je moet weten wat je besteld.
Ik vind een stukje begeleiding altijd wel prettig.

hovenees

#4 Bericht door hovenees » 04-06-2015 22:54

Honderdzesenzestig kilometer en een uur vijftig minuten enkele reis. Iets hebben is een ding, iets echt iets willen verkopen is heel wat anders. En voor een zakje cultuur of een vorm is dit echt te duur. Want ik moet ook nog weer terug naar huis.

Helaas kom ik in mijn vak (communicatieadviseur) nog steeds dit soort ondernemers tegen waarvan er een ooit tegen mij zei: "We moeten nieuwe reclame hebben maar je mag niks veranderen want dat heeft mijn grootvader allemaal bedacht". Echt gebeurd.

Herman, ik ben het hartgrondig met je eens. De tijden zijn veranderd.

groet,
hans

PS: dit topic heeft m.i. niets met kaasmaken te maken.

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#5 Bericht door Gerda » 04-06-2015 23:02

Maar wel met de materialen die men koopt voor kaas, Hans.

De reactie van Herman snap ik volkomen, velen van ons hebben moeite gedaan bij hen te kopen maar worden eenvoudig weg naar de winkel verwezen, voor velen van ons niet te doen. Een website zou zoveel handiger geweest zijn, en menig van ons is telefonisch niet zo aardig behandeld als jij erico, helaas. Vandaar de reacties.

Dan moet ik toch roemen op de nette en snelle service van b.v. Käsereibedarf.eu waar je zelfs de recepten nog toegestuurd krijgt.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

webmaster

#6 Bericht door webmaster » 05-06-2015 07:38

Wat de leverbaarheid van kleinere hoeveelheden culturen is er dan blijkbaar wat veranderd sinds de laatste keer dat ik telefonisch contact heb gehad.
Ik heb toen, mede namens het forum, gevraagd naar de mogelijkheden, wat door een van de heren Rademakers zelf werd afgedaan met de sneer: "Waar hebben jullie als hobbyisten nou andere culturen voor nodig dan karnemelk en yoghurt". En op de mededeling dat het in het buitenland wel via webshops te koop was, was het lakonieke antwoord "Dan koop je het toch daar!".
Ieder zijn voorkeuren, en als ik iets anders dan culturen koop bij een Nederlandse webshop, dan weet ik dat ik indirect toch bij Rademakers koop, maar ik houd persoonlijk van het gemak van bestellen vanachter mijn laptop.

Dree

#7 Bericht door Dree » 05-06-2015 08:10

Google zegt anderhalf uur rijden, en die weet nix van files, geen haar op heel
mijn lichaam die er over denkt om dan gezellig mee te gaan culturen kopen.
En dan moet ik nog terug...

Dree

erico321

#8 Bericht door erico321 » 05-06-2015 08:44

Hoi Beste kaasmakers,

Ik ben afgelopen week naar Rademakers geweest en wat mij overkwam was heel prettig, ik werd ontvangen met ja 2 bakjes koffie en een heerlijk koekje :D En daarna heeft hij 1 1/2 uur de tijd voor me genomen om een rondleiding door zijn bedrijf te geven en hij nam de tijd voor al mijn vragen OVER KAAS maken.
Ik snap dat het voor vele een eind rijden is om voor een zakje cultuur. Maar er bestaat altijd de mogelijkheid om het op te laten sturen (ook in kleine hoeveelheden) Zijn kruiden worden normaal verpakt in kilo verpakkingen maar ik kon ook een pondje mee nemen.
Vandaar mijn goede ervaring.
En Hovenees wat is nu 166 kilometer voor een mooie hobby.
Maar goed ik zal er geen reclame meer over maken.
:D

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#9 Bericht door Elke » 05-06-2015 08:48

Hahaha wat een gedoe ! Laten we er maar over ophouden , seffens krijgen we een kaasoorlog !


Erico321 ik ben blij dat je goede ervaringen hebt gehad met Rademakers, zoveel te beter , tenslotte wie zijn wij om te zeggen of een firma goed is of niet, das ieder zijn persoonlijke ervaring.

En iedereen heeft gelukkig vrije meningsuiting, dus webmaster , ik stel voor dat je dit topic gewoon afsluit !

:lol:

HansdeVogel

Re: materiaal

#10 Bericht door HansdeVogel » 22-01-2021 14:02

Als we collectief inkopen kan ik kopen bij Rademaker. Ze doen inderdaad heel moeilijk en willen geen kleine hoeveel verkopen. Als ik de bestellingen verzamel dan kan ik inkopen en door verkopen

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: materiaal

#11 Bericht door Friemeltje » 26-01-2021 10:15

Klopt, Ben er zelf ook eens geweest, je word regelrecht de "zaak" uitgekeken/gezucht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten