4 t/m 6 maart 2016 Kaasforum Weekend Vlieland

Hier is de plek om berichten te plaatsen over evenementen of links naar interessante sites.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nils
Overjarige kaas
Berichten: 1152
Lid geworden op: 11-07-2013 00:43
Contacteer:

4 t/m 6 maart 2016 Kaasforum Weekend Vlieland

#1 Bericht door Nils » 18-09-2015 14:26

Na een aantal keer een forum dag leek het mij leuk om eens een kaas forum weekend te organiseren. Met een aantal oud gedienden van het forum heb ik al even vooroverleg gehad, zij waren gelijk enthousiast. Met enige trots kan ik u uitnodigen voor:

Het Eerste Kaasforum Weekend
data: 4 t/m 6 maart
Waar: Vlieland, B&B Torenzicht
Kosten: excl overtocht wordt het ongeveer €75,- pp voor de overnachtingen. incl. ontbijt.
Wat gaan we doen:

Vrijdag avond starten we het programma met een gezellig samen zijn en alvast een deel van het keuren van elkaars kaas. Dit neemt altijd veel tijd in, voordeel van een weekend is dat we het over meerdere momenten kunnen uitsmeren.
Zaterdag ochtend Workshop kaasmaken. De gevorderde forum leden gaan met de meer beginnende kaas makers samen kaas maken. Eerder zijn er al kaasworkshops geweest in kaasmakerijen. Thuis kleinschalig kaas maken werkt in de praktijk toch altijd net even anders. Vandaar dat het me zinvol leek om eens kleinschalig kaas te maken. Met verse melk, met supermarkt melk, etc. Van elkaar kunnen we genoeg leren.

Als de kaas onder de pers staan lopen we naar de vuurtoren al waar mijn bunker zich bevind. De eerste bunkerkazen kunnen in maart worden aangesneden, dit wilde ik graag met jullie delen. Bovendien is het een bijzondere locatie om eens te bekijken. Ondertussen hebben we het over kaasrijping, culturen, melk, stremsel etc. etc.
's middags even lekker wandelen, fietsen, naar het strand, etc. Vlieland is te mooi om alleen maar met kaas bezig te zijn (hoewel...)
Zaterdag avond workshop wijn& kaas ?? welke wijn past bij welke kaas en hoe beoordeel je dat.
Zondag: op ons gemakje lekker doen waar we zin in hebben. tijdens het weekend wordt wel duidelijk wat we op zondag verder nog willen doen.

Waar verblijven we:
B&B Torenzicht ligt aan het eind van de pittoreske dorpsstraat van Vlieland. Net even meer dan een groepsaccommodatie. Ze zijn bereid om alle kamers voor ons te blokken. De ruimte heeft 27 slaapplaatsen verdeeld over 11 kamers. partner meenemen is dus ook mogelijk. Er is genoeg te fietsen, wandelen, winkelen voor partners die even iets anders willen doen dan kaas maken/proeven/praten.
Bovendien hebben ze een gezellige ruimte waar we kunnen zitten, proeven etc. En ze hebben een ruime keuken waar we gebruik van kunnen maken voor onze kaas workshop.

Kortom, een weekend vol kaas op een heerlijk eiland.
Kosten zijn waarschijnlijk €70,- pp voor de B&B op basis van 2 pers per kamer (alleen op een kamer tegen bijbetaling), komen nog wat kosten bij voor de huur van de keuken en inkoop melk om de kaas van te maken. Zelf boottickets reserveren via www.doeksen.nl . aanmelden via info@zeewierkaas.nl (of even hieronder reageren, maar iets van adres gegevens is misschien beter om even te mailen) graag tijdig aanmelden. Bij voldoende aanmeldingen hebben we het hele gebouw voor ons zelf.
voor de organisatie van het weekend reken ik uiteraard niets, als dank voor de vele tips in het verleden
en ehhh Vol=Vol, vragen / ideeen / etc. zijn welkom!

Voor wie een weekend te lang is kan ook alleen de zaterdag komen (maar weet wat je mist!!)

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#2 Bericht door Vera » 18-09-2015 16:43

Ik blijf het een geweldig plan vinden Nils!

Dus bij deze meld ik mij. Wel leuk als we hier een lijstje met kaasweekenders en kaasdag mensen hebben toch?
Vera - weekend
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Waling en Janet
Jonge kaas
Berichten: 124
Lid geworden op: 17-07-2015 13:27
Contacteer:

#3 Bericht door Waling en Janet » 18-09-2015 20:00

Nils, wat een leuk idee!

Wij komen met 2 personen.

(we sturen nog een mail)

Waling en Janet

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#4 Bericht door Gerda » 19-09-2015 09:20

Ook ik ben van de partij, ga er in eerste instantie vanuit dan Ron mee komt.
Prachtig programma Nils, verheug me er nu al op!

KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda



KAASDAGMENSEN:






( Ik zal de lijst bijhouden, dus ieder hoeft alleen maar te reageren)
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#5 Bericht door Vera » 21-09-2015 20:43

Hey, ik dacht zomaar dat zit in twee dagen vol? Kom op enthousiastelingen van het eerste uur, waar blijven we?

Je vroeg om ideeen Nils. Laten we in ieder geval ricotta maken van de wei na afloop. Onvoorstelbaar wat we aan 'kaas' weggooien als we de wei zomaar weg laten lopen. 't Is even werk - waar we na het kaasmaken eigenlijk geen zin meer ín hebben - maar echt de moeite waard.

Enne, je gaat toch wel voor (en met) ons zingen? Stukje kaas, glaasje wijn en dan wat meehummen...... Ja toch? :D
Maak een kaaslied, zet het op CD en wij nemen er eentje mee.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

raf
Jong belegen kaas
Berichten: 213
Lid geworden op: 13-07-2013 18:14
Contacteer:

#6 Bericht door raf » 21-09-2015 21:19

Wij komen ook het ganse weekend Nils
Groetjes

Raf en Marleen :D

Joop

#7 Bericht door Joop » 21-09-2015 21:39

Vera schreef:Hey, ik dacht zomaar dat zit in twee dagen vol? Kom op enthousiastelingen van het eerste uur, waar blijven we?
Ik kan wel met 4 man komen, gaat het toch nog snel :-)

Lijkt ons leuk om het hele gezin te komen wat dus betekend ik + Rix en mijn twee zoons, 12 en 14j. Die vinden kaasmaken misschien wel niet leuk maar kunnen dan wel even lekker uitwaaien en/of hand en span diensten verrichten.

We vinden het geen bezwaar om eventueel ergens anders te verblijven als je maar een leuk adresje voor ons hebt :-)

Groetjes,

Joop

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#8 Bericht door Vera » 21-09-2015 21:48

Ja het loopt!!!
KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids




KAASDAGMENSEN:
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#9 Bericht door Gerda » 22-09-2015 08:46

Joop schreef:
Vera schreef:Hey, ik dacht zomaar dat zit in twee dagen vol? Kom op enthousiastelingen van het eerste uur, waar blijven we?
Ik kan wel met 4 man komen, gaat het toch nog snel :-)

Lijkt ons leuk om het hele gezin te komen wat dus betekend ik + Rix en mijn twee zoons, 12 en 14j. Die vinden kaasmaken misschien wel niet leuk maar kunnen dan wel even lekker uitwaaien en/of hand en span diensten verrichten.

We vinden het geen bezwaar om eventueel ergens anders te verblijven als je maar een leuk adresje voor ons hebt :-)

Groetjes,

Joop
Mijn man heeft niets met kaasmaken ( wel met de wijn)
Dus als de jongens het leuk vinden, en er zullen vast meer volgen, kunnen ze het eiland verkennen met mijn man.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Nils
Overjarige kaas
Berichten: 1152
Lid geworden op: 11-07-2013 00:43
Contacteer:

#10 Bericht door Nils » 22-09-2015 17:14

Joop,
Torenzicht heeft 1 familie kamer (soort appartementje in het B&B) dat kan ik voor jullie reserveren. Ik heb graag het B&B lekker gevuld, dat is ook leuk voor de eigenaren, want die zijn bereid om het hele B&B voor ons te blokken. Ook als het niet helemaal vol komt hebben we de gezellige ontbijtzaal voor ons zelf. Er is hier val alles te toen, dus die jongens zullen zich wel vermaken. Leuk dat jullie ook komen!

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#11 Bericht door Elke » 22-09-2015 18:36

Wij komen ook met twee Nils :D , of met 5 , even kijken of we de kids kunnen meenemen

Zouden we als we om 4 u in belgie ( Beerzel ) vertrekken , op tijd zijn voor de laatste oversteek ?

Hebben ze meer dan l 1 familliekamer nils ?

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#12 Bericht door Vera » 22-09-2015 18:43

KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids
Elke en Erik!!! :D


KAASDAGMENSEN:
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Elke
Oude kaas
Berichten: 986
Lid geworden op: 22-09-2013 17:17
Contacteer:

#13 Bericht door Elke » 22-09-2015 18:55

Vera schreef:KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids
Elke en Erik!!! :D


KAASDAGMENSEN:
Aanpassen Vera , met 5 :D

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#14 Bericht door Vera » 22-09-2015 19:42

KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids
Elke en Erik met de mannen!!! Nog veel meer :D :D :D :D

Het wordt steeds leuker!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Joop

#15 Bericht door Joop » 22-09-2015 19:57

Nils schreef:Joop,
Torenzicht heeft 1 familie kamer (soort appartementje in het B&B) dat kan ik voor jullie reserveren
Dank je. Ik zie nog meer kids dus dat komt goed :-)

Joop

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2314
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#16 Bericht door Jouke » 28-09-2015 15:17

Ik wil graag komen. Alleen moet ik even kijken wat haalbaar is; een dag of een weekend. Ik denk eerlijk gezegd dat het een dag gaat worden, als ik dan nog op een beetje schappelijke tijden heen en weer kan varen.
Dat laat ik zo snel mogelijk weten hier.
Afbeelding

Berrie
Verse kaas
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-11-2013 15:07
Contacteer:

#17 Bericht door Berrie » 29-09-2015 11:16

Zet er maar twee bij, Berrie en Irma komen ook het hele weekend :)

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#18 Bericht door Vera » 29-09-2015 11:24

KAASWEEKENDERS

Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids
Elke en Erik met de 3 mannen
Berrie en Irma

Jouke?
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Nils
Overjarige kaas
Berichten: 1152
Lid geworden op: 11-07-2013 00:43
Contacteer:

#19 Bericht door Nils » 30-09-2015 11:14

Leuk al dat enthousiasme! Komen er ook nog zuiderburen? Het is de moeite echt waard. Voor mijn administratie: stuur mij svp nog even een pb met het aantal personen en tel. Nummer is ook wel handig, liefst mobiel. Als je alleen op een kamer wil ook even aangeven. Er kunnen er nog wel een paar bij hoor, dus kom.maar doorm met die aanmeldingen !

pj
Jong belegen kaas
Berichten: 238
Lid geworden op: 22-10-2013 20:01
Contacteer:

#20 Bericht door pj » 04-10-2015 18:28

Helaas, dan heb ik al iets staan wat niet te verzetten is. Jammer!
Pieter-Jan

webmaster

#21 Bericht door webmaster » 08-10-2015 08:22

Gisteravond overlegd met schoonouders en de kinderen kunnen daar terecht voor een weekend. Dus ik kom met vrouw. Nu nog kaas maken voor de meeting :oops:

Nils
Overjarige kaas
Berichten: 1152
Lid geworden op: 11-07-2013 00:43
Contacteer:

#22 Bericht door Nils » 09-10-2015 00:05

Daarmee hebben we nu het volgende lijstje:

Nils
Vera
Waling en Janet
Ron en Gerda
Raf en Marleen
Joop + Rix + 2 kids
Elke en Erik met de 3 mannen
Berrie en Irma
Herman + Vrouw

Jouke?

'tis nog ver weg, maar ik heb er nu al zin in!
er kunnen er nog een paar bij, maar het b&b begint zich nu leuk te vullen

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#23 Bericht door Vera » 22-11-2015 15:19

Ik breng dit evenement maar weer eens onder de aandacht! Zou toch leuk zijn als er zich nog wat meer deelnemers aanmelden?
300 Leden, daar moeten toch meer potentiele Vlielandgangers bijzitten.....
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2314
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

#24 Bericht door Jouke » 22-11-2015 18:32

Ik heb eens gekeken naar de dienstregeling.
Die ziet er zo uit voor zaterdag 5 maart 2016:

Afbeelding

Als ik op tijd kan zijn voor de eerste van 9:00 uur, zou ik om 10:30 landen met de boot.
Om 18:55 gaat de laatste boot weer terug naar Harlingen.

Ik moet nog even denken of dat het wel wordt. Wordt wel een heen en weer gerij...

Ik weet het nog niet zeker of ik het ga doen.
Afbeelding

Siegfried

#25 Bericht door Siegfried » 23-11-2015 08:31

Hmmm, is niet bij de deur. Moet eens kijken hoe we dat hier ingepland krijgen met de kinderen. Maar zo'n kans mag ik niet voorbij laten gaan; zoveel ervaring bij elkaar !

Ik kom erop terug !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten