Kaas salon in Ciney ( België)

Hier is de plek om berichten te plaatsen over evenementen of links naar interessante sites.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SOFIE
Verse kaas
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-09-2013 18:15
Contacteer:

Kaas salon in Ciney ( België)

#1 Bericht door SOFIE » 13-05-2014 14:20

Hallo forum vrienden:

29mei is er een leuke interactieve dag rond kaas in Ciney.
In de voormiddag een informatie hoe je Herve kaas maakt en in de namiddag hoe je Conté maakt. Natuurlijk is er nog veel meer te doen.
hieronder de link voor de geïntresserden.

SOFIE
Verse kaas
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-09-2013 18:15
Contacteer:

#2 Bericht door SOFIE » 13-05-2014 14:26


rudy
Jong belegen kaas
Berichten: 183
Lid geworden op: 11-11-2013 16:52
Contacteer:

Re: Kaas salon in Ciney ( België)

#3 Bericht door rudy » 13-05-2014 14:55

SOFIE schreef:Hallo forum vrienden:

29mei is er een leuke interactieve dag rond kaas in Ciney.
In de voormiddag een informatie hoe je Herve kaas maakt en in de namiddag hoe je Conté maakt. Natuurlijk is er nog veel meer te doen.
hieronder de link voor de geïntresserden.

Hallo Sofie, graag had ik dit willen bezoeken. Helaas ben ik terug verhindert .
Ik veronderstel dat u deze interactieve dag zal gaan bijwonen.
Zelf ben ik verzot op Herve kaas en Conté kaas.
Wat onmogelijk is, en begrijpelijk! zou ik graag deze kazen nabootsen in heb namaken. Maar ik durf niet omdat ik de ingrediënten zoals zuursel en culturen niet ken. Kan wel nabootsen met Linens, maar ontbreekt nog iets. Bijvoorbeeld de bereidingswijze, enz... allé alles wat er mee te maken heeft.
Mag ik u vragen Sofie, indien u deze beurs mocht bezoeken kunt u ons op het forum hiervan inlichten eventueel met foto's en dergelijke.
De link die u hier bijgeeft kan ik niet openen.

Mijn kaasgrot is bijna leeg. Heb nog een Stilton,walnotenkaas en bieslook kaas in liggen voor nog een tweetal weken. Het wordt tijd dat ik terug aan de slag ga.
Heb vandaag een blauwschimmel Gouda aangesneden van 8 weken oud. Echt zonder bluf, dit is een prachtige kaas; Smeuïg,sterk maar niet te uitgesproken van smaak . Ga er nog zo maken.

Ja mijn favoriet zijn blauwschimmel, pittige en kruidenkazen. Ga mij daar dan ook verder op focussen.

Groeten Sofie

mvg

Rudy

SOFIE
Verse kaas
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-09-2013 18:15
Contacteer:

#4 Bericht door SOFIE » 14-05-2014 12:00

Hey Rudy,

Geen probleem ik zal zoveel mogelijk proberen op schrijven + beeldmatriaal.
Ik zal dan een verslagje maken :-)

Oke je hebt al een mooi assortiment kazen bijeen. Bij mij liggen nu 2 herve's te drogen ( 1ste maal) dus afwachten. Gouda met kruiden heb ik nog liggen in mijn kelder. want zonder kaas vallen gaat niet hé .

Herve en Conté zijn ook mij FaVoRiEtEn !! Jammer dat je gehinderd bent want het is allemaal gratis.


Afbeelding

rudy
Jong belegen kaas
Berichten: 183
Lid geworden op: 11-11-2013 16:52
Contacteer:

Evenmenten en links

#5 Bericht door rudy » 14-05-2014 13:19

SOFIE schreef:Hey Rudy,

Geen probleem ik zal zoveel mogelijk proberen op schrijven + beeldmatriaal.
Ik zal dan een verslagje maken :-)

Oke je hebt al een mooi assortiment kazen bijeen. Bij mij liggen nu 2 herve's te drogen ( 1ste maal) dus afwachten. Gouda met kruiden heb ik nog liggen in mijn kelder. want zonder kaas vallen gaat niet hé .

Herve en Conté zijn ook mij FaVoRiEtEn !! Jammer dat je gehinderd bent want het is allemaal gratis.


Afbeelding
Dank u wel Sofie voor uw antwoord.
Ik lees dat u 2 Herve's te drogen hebt. Zijn dit uw eerste Herve kazen?
En heeft u ervaring met het maken van deze kaas?

Mag ik u vragen om het recept? Sofie is tracht ernaar om zo'n kaas te maken, maar heb een beetje schrik dat ik het juiste recept niet heb.

Nogmaals dank

mvg

Rudy

SOFIE
Verse kaas
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-09-2013 18:15
Contacteer:

#6 Bericht door SOFIE » 15-05-2014 12:14

Het is de eerste keer dat ik Herve maak. Ik heb geen BL. dus ik gebruik de corynebacteriae ( ik denk dat dit hetzelfde effect heeft) Ik zal mijn recept in gewassen kazen zetten.

webmaster

#7 Bericht door webmaster » 15-05-2014 12:19

Mmm, is de verjaardag van mijn vrouw. Ik heb zo'n idee dat ik dan niet weg mag :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten