Meeting voorjaar op de Veluwe

Hier is de plek om berichten te plaatsen over evenementen of links naar interessante sites.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Willem Franck
Verse kaas
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2013 15:03
Contacteer:

Meeting voorjaar op de Veluwe

#1 Bericht door Willem Franck » 14-06-2014 06:30

Heuglijke dag vandaag. Ben ik daarom extra vroeg wakker? Vandaag 6 weken geleden werd ze geboren. Mijn allereerste kaasje. Met recht een baby kaasje. Volgens afspraak zou ik haar vandaag mogen proberen. Maar een veel te druk programma. Dus nog niet want zoiets verdient alle rust. Nog heuglijker is het feit dat ik vandaag 6 weken geleden voor het eerst een aantal prachtige leden van het prachtige forum Zelf Kaas Maken mocht ontmoeten. Fijne dag vandaag allemaal!
Afbeelding
Onderzoek naar de geschiedenis en oude informatie en materialen van de Subenhara kaas, die van 1963 tot 1992 in Zuivelfabriek De Liemers in Zevenaar werd geproduceerd. Doelen: boek publiceren, expositie organiseren, kaas herintroduceren.

webmaster

#2 Bericht door webmaster » 14-06-2014 09:39

Gisteravond tijdens de rust van Nederland-Spanje heb ik heb aangesneden.
Viel me niet tegen Willem! Maar misschien smaakte hij ook des te beter door het verloop van de wedstrijd :lol:

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#3 Bericht door Gerda » 14-06-2014 10:50

Wat een mooie post Willem

Ja het schijnt een leuke wedstrijd te zijn geweest, ik was aan het werk en de bewoners keken in de huiskamer. Telkens als ik werd weggeroepen viel er weer een goal, ik werd op het laatst weggestuurd , Gerda aan het werk het word weer tijd voor een goal.....en bij terugkomst.........tja!!! :roll:
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#4 Bericht door Vera » 14-06-2014 11:49

Kijk dat is nog eens een aardige post! Bedankt Willem!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Willem Franck
Verse kaas
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2013 15:03
Contacteer:

Meeting voorjaar op de Veluwe

#5 Bericht door Willem Franck » 15-06-2014 22:14

Vandaag toch het op 3 mei gemaakte kaasje aangesneden. Zoals al aangekondigd niet erg mooi van structuur doordat de wrongel tijdens de bereiding te droog werd en ging klonteren. Zie dat je dat er aan de buitenkanten nog wel uit perst maar binnenin niet. Anderzijds niet echt brokkelig zoals was voorspeld.
Qua smaak niet veel mis mee. Maar ja, we zijn zelf extra belegen of oude Goudse eters en dan zit er toch veel minder smaak aan zo’n jonge kaas. Komt wellicht ook doordat er een beetje zout bij de wrongel is gedaan in plaats van echt pekelen.
En inderdaad geleerd dat onze kelder met een klein raampje dat open kan en nagenoeg altijd staat een prima rijpingsplek is. Al met al een leuke eerste ervaring.
Afbeelding

Afbeelding
Onderzoek naar de geschiedenis en oude informatie en materialen van de Subenhara kaas, die van 1963 tot 1992 in Zuivelfabriek De Liemers in Zevenaar werd geproduceerd. Doelen: boek publiceren, expositie organiseren, kaas herintroduceren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten