Slagroom truffels

Voor al die gezonde recepten die we met elkaar willen delen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

Slagroom truffels

#1 Bericht door Gerda » 11-12-2015 09:55

Als je echt graag een zoetje wilt.
250 gr roomboter 10 minuten hoogste stand kloppen.
350 ml slagroom op 20 graden, vanillemerg gedroogd of uit een stokje en evt zoetstof , (of 150 gram poedersuiker maar dan zijn ze niet koolhydraadarm), beetje bij beetje door de boter mixen.
Evt voor een stevige crème een theelepel johannesbroodpitmeel mee mixen. ( alleen als je Koolhydraat arme maakt)
Met een spuitzak truffels spuiten.
In de vriezer plaatsen.
In tussen de chocolade smelten tot 40 graden.
De truffels uit de vriezer in de chocolade dompelen en direct in de cacaopoeder gooien. Omwentelen en even laten liggen. Heel karwei maar ik had ca 60 truffels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Agnes
Belegen kaas
Berichten: 271
Lid geworden op: 20-08-2015 11:37
Contacteer:

#2 Bericht door Agnes » 11-12-2015 10:20

Ik had nog een goede tip van internet gehaald.
Na het opspuiten van de truffels in ieder truffel een cocktail prikker steken, daarna in de vriezer. En als ze goed koud zijn kan je ze aan de prikker vasthouden als ze door de warme chocolade gehaald moeten worden.

Bij mij vielen er steeds dikke druppels chocolade in de cacao poeder. Had jij daar ook last van?

Ook ik dacht slim te zijn en direct heel veel te maken, was een enorme klus. Maar de visite was er weg van. Heb nu nog 1 doosje in de vriezer en voor de kerst maak ik weer nieuwe.

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

#3 Bericht door Vera » 11-12-2015 10:54

Niet echt gezond.... Maar wel lekker denk ik als je van zoet houdt.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#4 Bericht door Gerda » 11-12-2015 15:38

Agnes schreef:Ik had nog een goede tip van internet gehaald.
Na het opspuiten van de truffels in ieder truffel een cocktail prikker steken, daarna in de vriezer. En als ze goed koud zijn kan je ze aan de prikker vasthouden als ze door de warme chocolade gehaald moeten worden.

Bij mij vielen er steeds dikke druppels chocolade in de cacao poeder. Had jij daar ook last van?

Ook ik dacht slim te zijn en direct heel veel te maken, was een enorme klus. Maar de visite was er weg van. Heb nu nog 1 doosje in de vriezer en voor de kerst maak ik weer nieuwe.
Wanneer je de chocolade half smelt au bain marie, de andere helft van de warmte bron af erin roert en dan even wacht tot de chocolade een beetje af gekoeld is tot zeg maar 40 graden dan gaat het veel makkelijker. Ik had meer moeite met de stokjes er weer uit te krijgen hihi kende de tip!
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#5 Bericht door Gerda » 11-12-2015 15:40

Vera schreef:Niet echt gezond.... Maar wel lekker denk ik als je van zoet houdt.
Als je de KH arme versie maakt dan valt dat best mee Vera.
Je moet je er even in verdiepen maar slagroom en boter mag je in dat dieet ( spreek liever van eetwijze) wel eten. Alles met mate dat weer wel. Maar suiker doet veel meer slechts voor je lichaam.
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

born2cheese

#6 Bericht door born2cheese » 30-09-2016 18:28

Behalve de suiker is dit toch een heerlijk gezond recept (mits we het idee dat vet en cacao slecht zijn los kunnen laten) :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast