fruitsappen

Hier kunnen producten worden geplaatst die niet direct onder al bestaande rubrieken vallen (zoals worstjes?)
Plaats reactie
Bericht
Auteur
stef
Jong belegen kaas
Berichten: 173
Lid geworden op: 26-11-2013 20:05
Contacteer:

fruitsappen

#1 Bericht door stef » 27-11-2013 23:04

Dit Forum gedeelte is nog leeg dus ga hier ook wat leven inblazen , kwam goed uit want wij zijn volop fruitsappen aan het maken , hier een voorbeeldje van puur appelsap , je kan zien het verschil in kleur het rodere is omdat wij er rode biet aan hebben toegevoegd..
Dus voor de mensen met een weckketel ook ideaal om fruitsap te maken en zonder veel werk... je kan dit niet doen met 1 soort appel want dan is het niet lekker in dit geval zijn er 3 soorten gebruikt , jonagold , elstar en Golden Delicious maar dit kan je zelf kiezen en welke je lekkerst vind , je kan er verschillende bessen soorten aan toevoegen om een andere kleur te verkrijgen dit hoeft niet veel te zijn als het maar kleurt..
Je kan ook kiezen voor verschillende peren en zo perensap maken of peren appelsap , andere soorten fruit de keuze is enorm...

Appels die we gaan gebruiken..

Afbeelding

Inmaak flessen..

Afbeelding

Weckketel..

Afbeelding

Appels op stukken gesneden klaar voor gebruik schillen en steeltjes verwijderen hoeft niet..

Afbeelding

Resultaat en houdbaar voor minimum 1 jaar..Opbrengst van 10 kg mag je rekenen op 7 liter sap naargelang het sap percentage in het fruit maar bij appel kan je hier van uitgaan.. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben..

Afbeelding
Warme groeten
Stef.

I'm maybe a dreamer but I'm not the one who sleeps.

Gebruikersavatar
johnshadows
Overjarige kaas
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11-07-2013 10:55
Contacteer:

#2 Bericht door johnshadows » 28-11-2013 08:24

Ik maak van al mijn appeloverschot cider.
BB-kaas: ‘Het is niet leuk om oud te worden, maar wel fijn om te rijpen.’

Gerda
Overjarige kaas
Berichten: 3555
Lid geworden op: 10-07-2013 14:28
Contacteer:

#3 Bericht door Gerda » 28-11-2013 18:55

Ik mis het hoe te doen?

Na de stukjes hoe dan verder.......
CHEESE.............WHAT ELSE
Afbeelding

stef
Jong belegen kaas
Berichten: 173
Lid geworden op: 26-11-2013 20:05
Contacteer:

#4 Bericht door stef » 28-11-2013 19:33

Sorry gerda was een link vergeten plaatsen

https://www.youtube.com/watch?v=2gyzbheZO1M

En hier de site van deze mensen met massa aan recepten voor het inmaken van voedsel en vele andere wat mij betreft prachtige site..

http://www.weckenonline.eu/index.html
Warme groeten
Stef.

I'm maybe a dreamer but I'm not the one who sleeps.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten