Hoi

Laat hier even een berichtje achter waarin je jezelf even voorstelt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
KaasmetMosterd

Hoi

#1 Bericht door KaasmetMosterd » 28-10-2020 22:48

Hallo allemaal,
Mijn naam is Kristian, woonachtig in Zuid-Holland. Mijn gehele leven heb ik volop genoten van allerlei soorten kazen, voor mij persoonlijk een essentieel basisvoedsel. Was er nooit bij stilgestaan dat kaasmaken ook iets was dat je thuis zou kunnen doen, totdat ik deze site tegenkwam. Ik heb mij ingeleerd op kaasmaak procedures en processen, heb mijn eigen (klassieke) kaaspers met hefboom gemaakt, heb een au-bain marie opstelling gemaakt voor in de keukengootsteen met een thermostaat en dompelaar, ben afgelopen rauwe melk gaan halen bij de boer en heb nu voor het eerst twee Cotswold kaasjes te drogen liggen in een koelkastje van 30x30x20cm. Ze zien er prachtig mooi uit en ruiken zo lekker dat ik het zonde vind om ze straks te coaten, ik denk dat ik daarom ga voor een natuurlijke korst. Op mijn wenslijstje heb ik staan: een grotere kaaskoelkast, experimenteren met Gouda recept in combinatie met Penicillinum Roqueforti : )'
Ik dank u allen voor het mede mogelijk maken van mijn nieuwe hobbie en mijn kaasjes in wording.
Groetjes,
Kristian

Aldebejaggies

Re: Hoi

#2 Bericht door Aldebejaggies » 31-10-2020 19:40

Welkom op het forum en veel succes

Vera
Overjarige kaas
Berichten: 6190
Lid geworden op: 11-07-2013 08:57
Contacteer:

Re: Hoi

#3 Bericht door Vera » 01-11-2020 10:24

Welkom Kristian. Leuke hobby heb je gekozen.
Ik maak vaak een klein blauwschimmelkaasje van een rest wrongel. Gaat prima hoor geperste kaas met een schimmel er in.
Succes!
Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk overal!

Friemeltje
Oude kaas
Berichten: 608
Lid geworden op: 30-07-2018 08:42
Contacteer:

Re: Hoi

#4 Bericht door Friemeltje » 03-11-2020 09:52

Welkom op het forum.

Jouke
Overjarige kaas
Berichten: 2313
Lid geworden op: 28-10-2014 12:22
Contacteer:

Re: Hoi

#5 Bericht door Jouke » 14-11-2020 20:28

Hoi en welkom!
Leuk; ik ben ook een enorme blauwe kaas fan.
Ik maak ook graag de restjes wrongel blauw, maar doe ook gerust een hele 3 kg kaas enten en maak dan een blauwe griezel 😎
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten